FANDOM

Ajihad.jpg
Ajihad
Opis
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Wzrost Przeciętny
Kolor włosów Brak (łysy)
Kolor oczu Nieznany
Polityka
Przynależność Vardeni
Inne
Pojawienie się Eragon
Odtwórca w filmie Djimon Hounsou

Ajihad - następca Deynora na stanowisku przywódcy Vardenów. Jego przywództwo trwało piętnaście lat. Był dobrym przyjacielem Broma. Niegdyś służył u jednego z Zaprzysiężonych, jako zarządca jego majątku, lecz żeby lepiej zarządzał sprawami pana pozwalano mu na nieco więcej swobody, dzięki czemu zdołał uciec.

Wygląd Edytuj

Ajihad jest ciemnoskórym, wysokim, dobrze zbudowanym mężczyzną. Posiada krótko przystrzyżoną, czarną brodę, czaszkę zaś ma łysą. Jego oczy spoglądają z powagą i przenikliwością. Gdy Eragon spotkał się z nim po raz pierwszy miał na sobie haftowaną, złotą kamizelę i purpurową koszulę.

Historia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Ajihad i jego córka Nasuada przybyli prawdopodobnie z pustyni hadarackiej. Możliwe, iż byli wyzwolonymi przez Broma niewolnikami. W swym życiu wódz ów spotkał się z Morzanem, dzięki czemu rozpoznał w Murtaghu głos ojca. Odbył też pojedynek z cieniem Durzą. Podczas tej potyczki zostawił na jego mieczu długą rysę.

W Eragonie Edytuj

W Eragonie Ajihad przyjął Eragona i Saphirę do Tronjheimu. Był głównym autorem planu obrony w bitwie o Farthen Dûr.

Śmierć i pogrzeb Edytuj

Zatem pokój z tobą, Eragonie Cieniobójco.
{{{1}}}
colspan="3" style="padding-top: 0"
{{{1}}}

—ostatnie słowa Ajihada

Zginął, gdy wpadł w zasadzkę urgali zaaranżowaną przez Bliźniaków. Nim padł raniony śmiertelnym ciosem zabił pięcioro urgali. Przed śmiercią zdążył polecić Eragonowi, by nie doprowadził do chaosu w szeregach Vardenów.

Dzięki życzliwości króla Hrothgara Ajihada pochowano na starożytnym cmentarzu krasnoludów w Tronjhiemie. Na krypcie widnieje napis napisany runami:

Niechaj wszyscy Knurlan, Ludzie i Elfy
Pamiętają
Tego człowieka.
Był bowiem szlachetny, silny i mądry
Gûntera Arûna

Poprzednik Pozycja Następca
Deynor Przywódca Vardenów Nasuada
Vardeni
Vardeni.jpg

Przywódcy: BromWeldonDeynorAjihadNasuada
Du Vrangr Gata: BliźniacyTriannaCarn
Rada Starszych: Jörmundur Sabrae ElessariUmerthFalberd
Dowódcy: EragonRoranJörmundurMartland RudobrodyEdricSand

Vardeni.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki