FANDOM

Bitwa o Aroughs
Ogólne
Wojna: o Aroughs
Miejsce Aroughs
Wynik starcia zwycięstwo Vardenów
Strony konfliktu
Vardeni Imperium
Dowódcy
Roran, Brigman Halstead
Siły
ok. 1000 ponad 1000
Konsekwencje
zwycięstwo, strata ok. 300 żołnierzy przegrana, zdobycie miasta, duże straty

Bitwa o Aroughs - bitwa stoczona między Vardenami a żołnierzami Imperium. Miasto zostało zdobyte przez Vardenów.

Przebieg bitwyEdytuj

Nasuada wysłała do Aroughs tysiąc żołnierzy pod dowóctwem Brigmana. Sama z głównym wojskiem rusza do Belatony. Armia przez dłuższy okres nie potrafiła zdobyć miasta. Po stracie 200 żołnierzy, Nasuada wysyła do Aroughs Rorana Młotorękiego z małym oddziałem, aby wziął dowódctwo i wygrał bitwę. Roran po długim namyśle wymyślił szalony plan. Musiał do niego długo przekonywac Brigmana.

Roran o samym świcie razem z kilkudziesięcioma ludźmi wyrusza barkami przeworzącymi transporty do miasta wyrusza do Aroughs. Kilka zapełnionych barek po pokonaniu niebezpiecznych śluz wpływa do miasta. Barki przed atakami łuczników chroniły poustawiane na krańkach worki mąki z pobliskiego młyna oraz fragmenty łupku z pobliskiej kopalni.

Niewiele żołnierzy przygotowało się do ataku. Roranowi łatwo przyszło przedarcie się przez miasto czyniąc z żołnierzami istną rzeź. Otworzył bramę i wpuścił pozostałych Vardenów, a razem wygrali bitwę i zdobyli Aroughs.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki