FANDOM

Blödhgarm
B
Informacje
Rasa Elf
Płeć Mężczyzna
Wzrost Przeciętny
Kolor włosów Granatowoczarne
Kolor oczu Żółte
Polityka
Przynależność Vardeni
Inne
Pojawienie się Najstarszy

Brisingr

Dziedzictwo tom 1

Dziedzictwo tom 2

Odtwórca w filmie Brak

Blödhgarm (w pradawnej mowie "Krwawy Wilk") - syn Ildrida Pięknego i kuzyn Liothy, przywódca grupy dwunastu elfich magów, wysłanych przez Islanzadi, by ochronić Eragona. Brał udział w walce Eragona z Murtaghiem, przelewając swe siły w ciało Jeźdźca. Uczestniczył także w bitwie o Feinster.

Razem z Aryą realizował plan potajemnego otworzenia bram miasta od środka. Nie brał jednak udziału w głównych starciach, oszczędzając siły na obronę Cieniobójcy. Po pokonaniu Galbatorixa odszedł na wschód wraz z Eragonem i Saphirą, by wychowywać nowe pokolenie smoków.

Wygląd Edytuj

Skórę Blödhgarma porasta granatowoczarne futro. Przeciętnie ma ćwierć cala długości, oddając przy tym kształt ukrywających się pod nim mięśni, lecz na kostkach i spodniej części ramion dorasta do dwóch cali, a pomiędzy łopatkami przybiera rozmiar zmierzwionej grzywy, sterczącej na szerokość dłoni i opadającej do podstawy kręgosłupa. Posiada żółte, wilcze oczy, do którego ogółem elf postanowił się upodobnić, uzbrajając także swoje dłonie w pazury tego stworzenia.

Otacza go osobliwa woń piżma, suchego jałowca i naoliwionej skóry. Jest ona swoistym feromonem wyczuwanym jedynie przez kobiety i działającym na nie pobudzająco, którego działanie jest możliwe do zneutralizowania poprzez magię.