FANDOM

Brisingr.jpg
Brisingr
Jeździec (właściciel) Eragon
Smok Jeźdźca Saphira
Barwa klingi Szafirowy
Barwa klejnotu na rękojeści Ciemnoniebieski
Klejnot w Rekojeści Szafir

Brisingr (w pradawnej mowie "Ogień") - miecz wykuty przez Rhunön dla Eragona. Został wykuty jako ostatni miecz Jeźdźców rękami Eragona z powodu przysięgi złożonej przez elfkę, iż nigdy nie wykuje już żadnej broni Jeźdźcom.

Eragon użył swego nowego ostrza w bitwie o Feinster.

Wygląd Edytuj

Brisingr jest mieczem półtoraręcznym, obosiecznym o długości pięciu stóp. Jego pochwa ma barwę ciemnoniebieskę, jak łuski Saphiry. Jej koniec wieńczy kawałek jasnostali wyrzeźbiony na kształt liścia. Okucia stylizowane są na pnącza. Dzięki właściwościom jasnostali i zaklęciom wplecionym w strukturę metalu kolor pochwy zdaje się falować. Rękojeść została zrobiona z czarnego, twardego drewna. Klinga ma kolor nieco jaśniejszy niż jej okrycie, ma barwę łusek na gardle smoczycy Eragona. Przejście pomiędzy twardym metalem ostrza, a miękkim grzbietu ma wzór podobny do płomienia.

Wykucie Edytuj

Podczas drugiego pobytu w Du Weldenvarden Eragon poprosił Rhunön o drugi miecz. Ta przypomniała mu, że przysięgła nigdy więcej nie wykuć ani jednej sztuki broni tego typu. Jednak ulegając sile argumentów młodego Jeźdźca powiedziała, iż zna sposób na ominięcie przysięgi, ale nie ma niezbędnego materiału - jasnostali. Chłopak domyślił się umiejscowienia ostatniej bryły metalu dzięki radzie kotołaka Solembuma, którą ten udzielił mu w Teirmie. Po zdobyciu rudy Rhunön za pomocą kontaktu mentalnego pokierowała ruchami Eragona i wykuła zasadniczą klingę. Resztę prac wykonała sama, ponieważ nie wiązała ich przysięga.

Imię Edytuj

Eragon wymyślił imię dla miecza inspirując się strukturą metalu klingi i własnymi przeżyciami. Po nadaniu go ostrze Brisingra stanęło w płomieniach. Prawdopodobnie dzięki wkładowi Jeźdźca w proces wykuwania broni ostrze dostroiło się do życzeń właściciela. Inna możliwość to taka, że Eragon przypadkiem odkrył prawdziwe imię miecza.

CiekawostkiEdytuj

Christopher Paolini, zanim napisał o wykuciu miecza przez Eragona, obejrzał japońskie filmy dotyczące rzemiosła, między innymi wykuwania mieczy.

Bronie
Bronie krasnoludów AscûdgamlnHûthvír
Młoty bojowe VolundMłot Rorana
Miecze Jeźdźców BrisingrZar'rocNaeglingTámerleinArvindrUndbitrMiecz DurzyMiecz Aryi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki