FANDOM

Brisingr deluxe
Brisingr (wydanie deluxe)
Główne
Autor Christopher Paolini
Ilustrator okładki John Jude Palencar
Wydawca Ang/USAlfred A. Knopf

PolBrak

Tłumaczenie Paulina Braiter
Data publikacji  ?
Liczba stron 760+
Okładka Twarda
Cena  ?
Tomy
Poprzedni tom Najstarszy
Następny tom Dziedzictwo
Inne
Smok na okładce Glaedr

Brisingr (wydanie deluxe) - rozszerzone wydanie książki "Brisingr". Wydanie to jest dostępne tylko w wersji anglojęzycznej.

Fabuła Edytuj

Streszczenie Brisingra znajdujące się w Dziedzictwie.

NA POCZĄTKU HISTORIA „BRISINGRA

Po Bitwie na Płonących równinach Eragon, Saphira i Roran udali się do mrocznej kamiennej wieży, Helgrindu, służącej za kryjówkę Ra'zacom. Zabili jednego z nich - i jego odrażających rodziców, Lethrblaki - i z jaskiń Helgrindu uwolnini Katrinę. A w jednej z cel Eragon odkrył ojca Katriny, ślepego i półżywego

Eragon rozważał zabicie Sloana za jego zdradę, ale odrzucił ten pomysł. Zamiast tego uśpił go głęboko i powiadomił Rorana i Katrinę, że jej ojciec nie żyje. Następnie poprosił Saphirę, żeby zabrała oboje do Vardenów, on tymczasem zapoluje na ostatniego z Ra'zaców.

Już sam, Eragon zabił ostatniego Ra'zaca. Potem zabrał Sloana z Helgrindu i po długim namyśle odkrył prawdziwe imię rzeźnika w pradawnej mowie, języku mocy i magii. Zniewolił go też jego imieniem, nakazując rzeźnikowi, by przysiągł, że już nigdy nie zobaczy córki. Wówczas Eragon posłał go, by zamieszkał pośród elfów. Nie powiedział jednak rzeźnikowi, że jeśli odpokutuje za swą zdradę i morderstwo, elfy uzdrowią mu oczy.

Arya spotkała się z Eragonem w połowie drogi do Vardenów, razem powrócili pieszo przez ziemie wroga.

U Vardenów Eragon dowiedział się, że królowa Islanzadi wysłała dwunastu elfickich magów dowodzonych przez elfa Blodhgarma, by strzegł jego i Saphiry. Następnie Eragon zdjął z dziewczynki tak wielką część klątwy, jaką zdołał, Elva jednak zachowała zdolność wyczuwania bólu innych, choć nie czuła już przymusu ratowania ich przed nieszczęściem.

Roran poślubił Katrinę, która nosiła w łonie dziecko. Po raz pierwszy od bardzo dawna Eragon czuł się szczęśliwy.

Wówczas Murtagh, Cierń i oddział ludzi Galbatorixa zaatakowali Vardenów. Z pomocą elfów Eragon i Saphira zdołali ich powstrzymać, lecz ani Eragon, ani Murtagh nie byli w stanie pokonać drugiego. Bitwa okazała się trudna, bo Galbatorix zaczarował swych żołnierzy tak, by nie czuli bólu, i Vardeni ponieśli ciężkie straty.

Po wszystkim Nasuada wysłała Eragona jako przedstawiciela Vardenów do krasnoludów na czas wyboru nowego króla. Eragon bardzo nie chciał wyjeżdżać, Saphira musiała bowiem zostać i chronić Vardenów. Posłuchał jednak.

Roran zaś służył u Vardenów i awansował w ich szeregach, okazał się bowiem zręcznym wojownikiem i dowódcą.

Podczas pobytu Eragona i krasnoludów siedmiu z nich próbowało go zabić. Śledztwo wykazało, że za atakami stał klan Az Sveldn rak Anhuin. Rada klanów trwała jednak dalej i krasnoludy wybrały następcą tronu Orika. Podczas koronacji do Eragona dołączyła Saphira i wypełniła przyrzeczenie, naprawiając ukochany gwieździsty szafir krasnoludów, który strzaskała podczas walki Eragona z Cieniem Durzą.

Wówczas Eragon i Saphira wrócili do Du Weldenvarden. Tam Oromis ujawnił mu prawdę o pochodzeniu Eragona: że nie był on wcale synem Morzana, lecz Broma, choć istotnie mieli z Murtaghiem tę samą matkę Selenę. Oromis i Glaedr wyjaśnili im także, czym są Eldunari, które smok może zechcieć wydalić za życia, choc musi to uczynić z wielką ostrożnością, bo ktokolwiek posiada Eldunari, może posłużyć się nim do zapanowania nad smokiem.

Podczas pobytu w puszczy Eragon zdecydował, że jest mu potrzebny miecz, który zastąpi Zar'roca. Pamiętny rady kotołaka Solembuma spotkanego podczas podróży z Bromem, udał się do myślącego drzewa Menoa w Du Weldenvarden. Przemówił do niego i drzewo zgodziło się oddać mu ukrytą pod korzeniami jasnostal, w zamian za dar, którego jednak nie nazwało.

Wtedy elfia kowalka Rhunon - która wykuła wszystkie miecze Jeźdźców - pracując z Eragonem, stworzyła dla niego nową klingę. Miecz był niebieski, Eragon nazwał go Brisingr - "Ogień". Za każdym razem, gdy wymawiał jego imię, ostrze stawało w płomieniach.

Glaedr powierzył swe serce serc Eragonowi i Saphirze, którzy razem powrócili do Vardenów. Tymczasem Glaedr i Oromis dołączyli do reszty swego ludu, przypuszczając od północy atak na Imperium.

Podczas oblężenia Feinster Eragon i Arya natknęli się na trzech wrogich magów, jeden z nich przerodził się w Cienia, Varaugha. Z pomocą Eragona Arya zabiła nowego Cienia.

W tym czasie Oromis i Glaedr walczyli z Murtaghiem i Cierniem. Ale Galbatorix sięgnął ku nim i opanował umysł Murtagha. Posługując się jego rękami, powalił Oromisa, a Cierń zabił ciało Glaedra.

Choć zatem Vardeni odnieśli zwycięstwo pod Feinster, Eragon i Saphira opłakiwali utratę nauczyciela, Oromisa. Vardeni jednak nie ustawali w walce, maszerowali dalej, zbliżając się do Uru'baenu, w której na tronie zasiada Galbatorix, dumny, pewny siebie i gardzący innymi, do niego bowiem należała siła smoków.

Spis rozdziałów Edytuj

  1. Wrota śmierci
  2. Przy ognisku
  3. Atak na Helgrind
  4. Rozstanie
  5. Jeździec i Ra'zac
  6. Błąkać się samotnie
  7. Próba Długich Noży
  8. Skrzydlate wieści
  9. Ucieczka i uniki
  10. Delikatna sprawa
  11. Krwawy Wilk
  12. Litości, Smoczy Jeźdźcze
  13. Cienie przeszłości
  14. Pośród wrzawy tłumu
  15. Odpowiedź dla króla
  16. Uczta z przyjaciółmi
  17. Krzyżujące się sagi
  18. Stare błędy
  19. Dar złota
  20. Potrzebny mi miecz!
  21. Nieproszeni goście
  22. Ogień na niebie
  23. Mąż i żona
  24. Szepty w nocy
  25. Rozkazy
  26. Przez wzgórza i góry
  27. Z miłości
  28. Kamienny las
  29. Śmiejący się umarli
  30. Krew na kamieniach
  31. Kwestia perspektywy
  32. Ucałuj mnie słodko
  33. Glûmra
  34. Rada klanów
  35. Niesubordynacja
  36. Wiadomość w lustrze
  37. Cztery uderzenia bębna
  38. Spotkanie
  39. Intronizacja
  40. Słowa mądrości
  41. Pręgierz
  42. W chmurach
  43. Pojedynek
  44. Genealogia
  45. Nieszczęśni kochankowie
  46. Dziedzictwo
  47. Dusze w kamieniu
  48. Ręce wojownika
  49. Drzewo życia
  50. Umysł nad metalem
  51. Jeździec w pełni
  52. Zarękawia i nagolenniki
  53. Pożegnania
  54. Lot
  55. Brisingr!
  56. Cień zguby

Dodatki Edytuj

  • Słowniki:
  1. Pradawna mowa
  2. Język krasnoludów
  3. Język urgali

Wydanie deluxe w wersji anglojęzycznej zawiera także:

  • Powiększoną i odseparowaną od książki mapę Alagaësi;
  • Sceny usunięte z domyślnej wersji;
  • Przewodnik po runach krasnoludzkich;
  • Nowe ilustracje

Zobacz też Edytuj

Cykl Dziedzictwo

Inne książki związane z Dziedzictwem

1. Przewodnik po Alagaësii

2. Eragon (wydanie deluxe)

3. Eragon (wydanie filmowe)

4. Najstarszy (wydanie deluxe)

5. Brisingr (wydanie deluxe)

6. Dziedzictwo (wydanie deluxe)