Fandom

Dziedzictwo Wiki

Celbedeil

1075stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Celbedeil - świątynia bogów krasnoludzkich ulokowana w centrum Tarnagu, w Górach Beorskich.

Funkcja Edytuj

Świątynia jest centrum duchowym krasnoludów. Pełni również funkcję siedziby klanu Dûrgrimst Quan i skarbca krasnoludów.

Wygląd Edytuj

Świątynia otoczona jest pięknym ogrodami. Na środku symetrycznego pagórka wznoszą się mury świątyni. Nad wszystkim góruje biała kopuła ze złotymi żebrami. Świątynię otaczają wykładane mozaikami ścieżki. Wnętrze jest bardzo bogato urządzone. W mury wprawione są klejnoty wszelkich barw i szlifów. Kamienne sufity, ściany i posadzki pokrywa koronka kutego czerwonego złota. Niektóre fragmenty ścian wyrzeźbione są całkowicie z jadeitu. W świątyni nie ma arrasów, ani ozdobnych tkanin miast tego wszędzie widoczne są niezliczone posągi. Wiele z nich przedstawia bóstwa w scenach bitewnych. Głowna komora Celbedeil mieści sanktuarium bogów. Znajdują się tam olbrzymie i kunsztowne posągi wszystkich bóstw: Gûntery, Kilf, Urûra, Morgothola, Sindri i Helzvoga.

Bezpośrednio pod kopułą znajduje się kolista galeria. Spomiędzy jej łuków roztacza się widok na góry za Tarnagiem i tarasy miasta w dole. Wewnętrzna ściana galerii jest jednym wielkim obrazem przedstawiającym historię krasnoludów od ich stworzenia do czasów najnowszych. Wizerunki zostały wyryte w marmurze, a następnie pokryte emalią i wypalone.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki