Fandom

Dziedzictwo Wiki

Cień

1075stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Durza-plakat.jpg

Cień
Opis
Pokrycie ciała Skóra
Wielkość Przeciętna człowieka
Barwa Różnie
Kolor oczu Różnie
Nazwy
Pradawna mowa Sundavar
Język krasnoludów ?

Cień - czarnoksiężnik opętany przez duchy.

Powstawanie Edytuj

Cień powstaje, gdy czarnoksiężnik pozwoli, by opętały go przyzwane duchy, bądź przypadkiem, gdy przywoła on duchy silniejsze od siebie. Wtedy duchy przejmują kontrolę nad jego ciałem i umysłem, dając mu swą moc i siłę. Dzika natura duchów sprawia, iż Cienie zostawiają na swej drodze morze krwi i zniszczenia. Raz przywołane do ciała duchy nigdy już go nie opuszczają, aż do śmierci.

Wygląd Edytuj

Cienie mają ciała żylaste i szczupłe niczym biegacze. Jest to wygląd mylący, ponieważ ich sił kilkakrotnie przewyższa ludzką. Ich włosy są czerwone jak krew, oczy są rdzawe jak wino. Durza, jeden ze znanych Cieni miał skórę bladą i lekko przeźroczystą.

Moce Edytuj

Dysponują potężną mocą, zarówno magiczną, jak i fizyczną. Posługują się mroczną i niebezpieczną, zapomnianą magią. Są świetnymi szermierzami, ciosy mają mocne i dokładne. Charakteryzują się okrucieństwem i bezwzględnością. Przykładem mogą być tortury jakie Durza zadał Aryi. Ich siła mentalna jest porównywalna z dobrze wyćwiczonymi ludźmi, elfami, bądź krasnoludami co daje możliwość ich pokonania.

Cienia można zabić jedynie sztychem w serce.Każdy inny śmiertelny cios (np. w głowę) sprawi, iż Cień odrodzi się w innym miejscu, bezcielesny. Ajihad, król Vardenów wie, że Durza po "zabiciu" przez Murtagha (strzelając między oczy strzałą) odrodzi się mimo, że proces jest niebezpieczny.Podczas śmierci duchy rozdzierają od środka nosiciela, wzdłuż granic mięśni i uciekają w przeróżne strony.

Znane Cienie Edytuj

Znani Cieniobójcy Edytuj

  • Laetri (elf)
  • Irnstad (Smoczy Jeździec)
  • Eragon (Smoczy Jeździec) - zabójca Cienia Durzy
  • Arya (Smoczy Jeżdziec) - zabójczyni Cienia Varauga

Więcej z Fandomu

Losowa wiki