FANDOM

Cierń.jpg

Cierń
Informacje biograficzne
Wiek 2 lata
Opis
Płeć samiec
Kolor łusek rubinowe
Kolor oczu czerwone
Przynależność
Jeździec Murtagh
Miecz Jeźdźca Zar'roc
Polityka
Przynależność Imperium
Rodzina
Rodzina nieznana
Inne
Odtwórca w filmie brak

Cierń - czerwonołuski smok Murtagha. Został wyćwiczony do walki przez Shruikana. Podczas bitwy na Płonących Równinach walczył wraz ze swym Jeźdźcem po stronie Imperium.

Wygląd Edytuj

Ma szkarłatne łuski, skrzydła koloru wina i oczy cynobrowej barwy. Jego szpony i szpikulce wzdłuż ciała są śnieżnobiałe. Sylwetka smoka jest dość muskularna jak na jego wiek. Potrafi ziać ogniem. Jest to sprawka magii Galbatorixa. Dzięki swej stosunkowo małej wielkości jest szybki i zwrotny, co daje mu przewagę w walce.

Charakter Edytuj

Charakter Ciernia nie jest znany. Wiadomo jedyne, że nie służy Galbatorixowi z ochotą i że został do tej służby zmuszony. Prawdopodobnie to pod jego wpływem Murtagh okazał litość Eragonowi i Saphirze.

Dowodem tego jest zwrócenie się przeciw Galbatorixowi w ostatecznej bitwie - gdy Eragon walczył z królem, Cierń zaatakował jego smoka, Shruikana.

Historia Edytuj

Przed wykluciem Edytuj

Cierń był jednym z trzech smoczych jaj, które Galbatorix ocalił podczas Upadku. Znajdował się wraz z jajem Saphiry i Fírnena w skarbcu Urû'baenu przez ponad sto lat.

Przez długie lata Galbatorix dążył do wyklucia jaj, lecz bezskutecznie.

NajstarszyEdytuj

Wczesne życie Edytuj

Po stu latach niewoli Cierń zetknął się z Murtaghiem, dla którego się wykluł. Smok obdarzył swego Jeźdźca gedwëy ignasią na jego lewej dłoni. Oboje zostali podporządkowani królowi za pomocą licznych wiążących przysiąg w pradawnej mowie. Król odkrył bowiem ich prawdziwe imiona. Pod okiem Shruikana rozpoczęli oni swe szkolenie. Galbatorix za pomocą magii przyśpieszył wzrost Ciernia, by ten mógł z powodzeniem stawić czoło Saphirze.

Bitwa na Płonących Równinach Edytuj

Podczas bitwy na Płonących Równinach Cierń i Murtagh walczyli po stronie Imperium. Dostali rozkazy, by oszczędzać siły i nie włączać się do walki. Na dany znak ujawnili się światu. Następnie Murtagh grotem energii zabił króla krasnoludów, Hrothgara. Do walki z nimi stanęli nieświadomi jeszcze tożsamości Jeźdźca Eragon i Saphira. Po wyczerpującym starciu w powietrzu, Jeźdźcy przeszli do pojedynku na ziemi. Pojedynek ów zakończył się sukcesem Murtagha. Zamiast jednak pojmać Eragona i Saphirę, pozostawiłi ich wolnych, korzystając z luki w złożonych przysięgach, zabrawszy jedynie Zar'roca.

Brisingr Edytuj

Powrót do Urû'baenu Edytuj

Gdy Murtagh i Cierń wrócili do Urû'baenu z pustymi rękami, Galbatorix wpadł w szał. Zabił pięcioro ze swych sług, a następnie torturował przybyłych. Jego złość wzrosła niepomiernie, gdy usłyszał o zabiciu jego sług, Ra'zacków, na górze Helgrind. Nałożył na Murtagha i Ciernia nowe przysięgi, uniemożliwiające litość dla Eragona lub Saphiry.

Z ich umysłów wydobył informacje o elfich zdolnościach Eragona. Wzmocnił magią szybkość i refleks Jeźdźca oraz siłę Ciernia.

Polowanie na Eragona Edytuj

Podczas swej podróży przez Imperium Eragon był poszukiwany przez Murtagha i jego smoka. Z rozmowy podsłuchanych żołnierzy dowiedział się o niesubordynacji Murtagha.

Niedługo po swym powrocie do Vardenów, Eragon musiał stawić czoło kolejnemu atakowi Murtagha i Ciernia. Eragon wspierany był przez Aryę i grupę dwunastu elfich magów. Murtagh zaś miał na podorędziu kilka Eldunari. Starcie zakończyło się zwycięstwem Eragona i Saphiry.

Bitwa o Gil'ead Edytuj

Podczas walk o Gil'ead doszło do pojedynku powietrznego między synem Morzana i Cierniem a Oromisem i Glaedrem. Podczas jego trwania, Galbatorix przemówił poprzez Murtagha próbując przeciągnąć walczących przeciw niemu na swą stronę. Starcie prawdopodobnie zakończyłoby się zwycięstwem elfa i jego smoka, gdyby nie to, iż Oromis dostał ataku paraliżu i wypuścił Naeglinga. Murtagh wykorzystał to i zabił sędziwego Jeźdźca. Ciało Gleadra zostało unicestwione poprzez ugryzienie Ciernia w podstawę czaszki.

Dziedzictwo 1 Edytuj

Cierń ujawnia się dopiero wówczas, gdy Vardeni chcą zdobyć Dras-Leonę. Przekonani o swojej sile i o tym, że nie można ich pokonać, rozczarowują się, widząc Ciernia wzlatującego nad miasto. Przez wiele następnych dni Cierń pilnował bram miasta, wylegując się na murach.

Kiedy Saphira bez Eragona, atakuje miasto niszcząc i podpalając budynki, Cierń rusza w pościg za smoczycą. Zostaje zasypany gruzami ze zniszczonych przez Saphirę budynków i uwięziony. Jednak udaje mu się wydostać i wściekły, chce zaatakować smoczycę.

sekcja w budowie

Następnie Cierń porywa Nasuadę z obozu Vardenów.

Dziedzictwo 2Edytuj

Kiedy dochodzi do ostatecznej walki z Galbatorixem, król wzywa przed swe oblicze Murtagha i Ciernia. Po wygranej przez Eragona walce z Murtaghiem, postanawiają zaatakować króla. Podczas owego ataku Cierń rzuca się na Shruikana, raniąc go i odgryzając części ciała.

Po śmierci Galbatorixa Cierń, podobnie jak Murtagh, czuje się zagubiony. Podczas rozmowy z Eragonem i Saphirą przekazują im Eldunari, zaś Eragon zdradza tajemnicę znalezionych na Vroengardzie. Cierń przysuwa łeb do czoła Eragona, błogosławiąc go. Zwraca się także do Glaedra, używając zwrotu Ebrithil. Później razem odlatują, aby zamieszkać w głuszy i przemyśleć wszystko.

Smoki
Dragon2.jpg

Żyjące smoki: SaphiraCierńGlaedrShruikanFírnen
Nie żyjące smoki: Bezimienny smokBid'DaumBeroanBriamEridorFundorGretiemHíradorIngotholdIormúngrJarnunvöskJuraLenoraMiremelOhen PotężnyOpheilaRoslarbSaphira ISmok MorzanaVanilorVervada

Dragon2.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki