FANDOM

Doru Araeba - starożytne miasto położone na wyspie Vroengard. Zostało wzniesione przez Smoczych Jeźdźców za panowania Anurina. Jego położenie było bardzo dogodne dla charakteru misji Jeźdźców - wyspa odizolowana jest od reszty Alagaësi i stanowi dobrą bazę wypadową.

OpisEdytuj

Jak mówi Domia abr Wyrda, starodawna historia Alagaësii, Doru Araeba jest miastem zbudowanym z myślą zarówno o Jeźdźcach, jak smokach. Ulice są na tyle szerokie, by mogły zmieścić się nawet dwa maszerujące obok siebie smoki, zaś izby i domy także były wystarczająco wielkie.

Po zniszczeniu, jakie poczynił elf Thuviel, budynki popadły w ruinę. Jednak wielkość i wspaniałość budynków zachowały się.

Historia Edytuj

Bitwa pomiędzy Jeźdźcami a ZaprzysiężonymiEdytuj

U wrót Doru Araeby rozegrała się jedna z największych bitew pomiędzy Jeźdźcami a Zaprzysiężonymi. Podczas owego starcia zginęła smoczyca Broma Saphira.

Podczas tej samej bitwy Jeździec o imieniu Thuviel zabił się (nie wiadomo, czy przypadkiem, czy z rozmysłem), uwalniając całą energię, jaka kryła się wewnątrz niego. W efekcie powstał wielki wybuch, który zniszczył budynki, a także zatruł otoczenie (zjawisko podobne do wybuchu elektrowni jądrowych, późniejsze efekty radioaktywności).

Podróż Eragona i SaphiryEdytuj

Kotołak Solembum przepowiedział kiedyś: "Gdy wszystko wyda się stracone, i twoja moc nie wystarczy, idź pod skałę Kuthian i wymów swe imię, by otworzyć Kryptę Dusz". Kiedy Nasuada zostaje porwana przez Ciernia, a Eragon zostaje mianowany przywódcą Vardenów, sytuacja wydaje mu się tak beznadziejna, iż uznał, że nadszedł czas na spełnienie przepowiedni. Po przeczytaniu rozdziału Domia abr Wyrda, w którym mowa była o skale, Jeździec postanawia wyruszyć natychmiast i wrócić jeszcze przed dotarciem do Urû'baenu.

Miasta Alagaësii
Alagaesia.jpg

Główne Miasta: CarvahallEllesméraTronjheimAberonIlireaUrû'baenDoru Araeba
Królestwo Broddring: CeunonTherinsfordYazuacDaretNardaGil'eadTeirmBullridgeKuastaDras-LeonaBelatonaMelianFurnostFeinsterAroughs
Królestwo Surdy: DauthCithríPetrøvyaLithgowReavstone
Góry Beorskie: OrthíadDalgonBuraghTarnagFarthen DûrGalfniHedarthBregan
Du Weldenvarden: CerisÍlia FëonSílthrimNädindelKirtanOsilon

Alagaesia.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki