FANDOM

Menoa

Drzewo Menoa - gigantyczna, zajmująca dziesięć akrów sosna, znajdująca się w Du Weldenvarden. Powstała przez połączenie się drzewa z elfką o imieniu Linnëa.

Historia Edytuj

Linnëa była bardzo zdolna w śpiewaniu roślinom w pradawnej mowie. Była to jej pasja, której poświęcała cały czas. W jej życiu nie było miejsca dla mężczyzny. W tym postanowieniu przeżyła wiele lat, aż stała się dojrzałą kobietą. Jej życie odmieniło się, gdy spotkała młodego elfa, który omamił ją pięknymi słowami o miłości. Przez pewien czas żyli razem szczęśliwie.

Jednakże elf znudził się swoją dojrzałą partnerką i ją porzucił dla młodszej kobiety. Gdy Linnëa się o tym dowiedziała wpadła w furię i zabiła kochanków. Gdy zrozumiała swój czyn, życie straciło dla niej sens. Przywarła do największej sosny w Du Weldenvarden i zaczęła nucić w pradawnej mowie pragnąc stracić wszelką więź ze swą rasą.

Przez trzy dni i trzy noce Linnëa śpiewała a czwartego scaliła się z sosną i od tej pory znana jest jak drzewo Menoa. Od tego czasu sprawuje opiekę nad całym lasem. Nie zwraca uwagi na przyziemne rzeczy, interesują ją promienie słoneczne i woda. Ożywia się lekko jedynie podczas celebrowania przez elfy Agaetí Blödhren.

Rada Solembuma Edytuj

Kotołak Solembum dał Eragonowi następującą radę:

"Kiedy nadejdzie czas i będziesz potrzebował broni, szukaj pod korzeniami drzewa Menoa. A gdy wszystko wyda się stracone, a twoja moc nie wystarczy, idź pod skałę Kuthian i wymów swe imię, by otworzyć Kryptę Dusz."

Pierwsza część owej spełniła się. Eragon z Saphirą przybyli bowiem pod drzewo, by prosić je o rudę jasnostali znajdującą się pod jej korzeniami. Saphira z powodu braku odpowiedzi wpadła w złość i przypaliła konar Menoi. Ta schwytała korzeniami ją i jej Jeźdźca z zamiarem zabicia. Zmieniła jednak zdanie pod wpływem ich argumentów, uwolniła ich i puściła wolno z upragnioną jasnostalą. Przed tym jednak zażądała czegoś od Eragona, a on w ciemno się zgodził. Menoa zaś nie odebrała zapłaty.

Du Weldenvarden
Saphira Ellesmera

Miasta: EllesméraOsilonNädindelKirtanSílthrimÍlia FëonCeris
Miejsca: Skała Strzaskanych JajDrzewo Menoadwór Tialdari
Władcy: CeranthorTarmunoraDellanirEvandarIslanzadi

Ellesmera-skan