FANDOM

Elve.jpg

Elf
Opis
Pokrycie ciała Skóra
Wielkość Do 2-3 m
Barwa Różnie
Kolor oczu Różnie
Nazwy
Pradawna mowa Alfakyn
Język krasnoludów ?

Elf - jedna ze starożytnych ras zamieszkujących Alagaësię.

AnatomiaEdytuj

Elfy są bardzo podobne do ludzi, jednak obie te rasy dzieli kilka różnic. Pierwszą z nich są spiczaste uszy, przypominające trochę kocie. Druga różnica to wąskie, skośne oczy. Elfy są także nieco wyższe od ludzi. Elfy nie spożywają mięsa. Żyją w harmonii z naturą, więc wszelkie posiłki i napoje wyśpiewują i przyrządzają z roślin, jednak nie zabijają zwierząt. Elfy rozmnażają się w sposób podobny ludziom, jednak wydają potomstwo znacznie rzadziej. Elfy są stworzeniami żyjącymi wiecznie (lub póki nie zostaną zabite).

Miejsce zamieszkaniaEdytuj

Elfy zamieszkują północną część Alagaësi, pradawną puszczę Du Weldenvarden. Stolicą ich kraju jest Ellesméra. Jednak nie zawsze żyli w Alagaësii. Przybyły zza morza, z bliżej nieznanej krainy.

HistoriaEdytuj

Du Fyrn SkulblakaEdytuj

Wiele wieków temu elfy uznawali smoki za zwykłe leśne stworzenia, które można zabijać. Jeden z elfich młodzików znalazł w lesie smoka i upolował go. To stało się przyczyną późniejszego konfliktu. Smoki zwarły się w szeregi i zaatakowały elfi lud. Walka trwała długo i pochłonęła wiele ofiar.

Właśnie wtedy młody elf o imieniu Eragon znalazł białe, smocze jajo. Postanowił wychować smoka. Nazwał go Bid'Daum. Kiedy smok dorósł, wraz ze swoim Jeźdźcem objawił się elfom i smokom. To wydarzenie zapoczątkowało przymierze ze smokami.

Przymierze ze smokamiEdytuj

Wojna zakończyła się przymierzem. Eragon zapoczątkował erę Smoczych Jeźdźców, którymi początkowo były elfy. Kiedy ludzie przybyli do Alagaësii, również niektórzy z nich stawali się Jeźdźcami.

Rozejm trwa już na zawsze, a elfy żyją w harmonii ze smokami.

KulturaEdytuj

Elfy żyją w zgodzie z naturą. Wszelkie przedmioty i obiekty, od sztućców, poprzez odzież, aż po domy i miasta, wyśpiewują z drzew. Elfy nie spożywają mięsa, ponieważ zadawanie śmierci zwierzętom hańbi ich naturę. Przestrzegają tego od czasu wojny ze smokami, kiedy, chcąc zaatakować smoki, te wymówiły wojnę elfom.

Posługują się pradawną mową, językiem, który jako jedyny określa prawdziwą naturę zjawisk i rzeczy opisywanych. W związku z tym kłamanie w pradawnej mowie jest niemożliwe. To elfy wynalazły także sztukę odkrywania prawdziwych imion, dzięki którym osoba, która zna prawdziwe imię, ma nad jego posiadaczem całkowitą władzę. To właśnie elfy są uważane za twórców magii. Rasa ta jest tak biegła w posługiwaniu się gramarye, iż potrafi nawet kształtować własną anatomię wedle swego zamysłu, nawet uposażając swoje ciała w elementy zwierzęce, np. futro, pazury (przykładem takich manipulacji estetycznych własnego wizerunku jest elf Blödhgarm).

Wiki.png
Ten artykuł to tylko stub. Pomóż projektowi Dziedzictwo Wiki, rozbudowując go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki