FANDOM

Galbatorix
Galbatorix by Paolini
Opis
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Wzrost Przeciętny
Kolor włosów Ciemne
Kolor oczu Czarne
Polityka
Przynależność Imperium
Znani nauczyciele Nieznani
Jeździec
Smok Jarnunvösk

Shruikan

Miecz Nieznany

Vrangr/Islingr (skradziony Vraelowi)

Galbatorix - Smoczy Jeździec, zdrajca zakonu. Król Alagaësii obalony przez Eragona Cieniobójcę i przywódca kręgu Zaprzysiężonych.

Wygląd

Wygląd Galbatorixa jest nieznany. Wiadomo jedynie, że posiada czarne oczy. W książce, została zawarta informacja o tym, że ma płaszcz, który wyciął ze skrzydeł największego żyjącego wówczas dzikiego smoka, Belgabada.

Christopher Paolini zamieścił w wydaniu deluxe Brisingra ilustrację wykonaną tuszem, która przedstawiała Galbatorixa jako mężczyznę o długich do ramion czarnych włosach, trzymającego przed sobą miecz Jeźdźca.

Charakter

Moce

Historia

Wczesne lata

Galbatorix urodził się u szczytu potęgi Smoczych Jeźdźców, w utraconej prowincji Inzilbêth. Gdy miał dziesięć wiosen poddano go próbie, w wyniku której został wybrany przez smoczycę, którą nazwał Jarnunvösk i wstąpił w szeregi Smoczych Jeźdźców. Szkolenie przeszedł bardzo szybko, gdyż dysponował dużą mocą i nie miał sobie równych. Był obdarzony bystrym umysłem i silnym ciałem. Po ukończeniu szkolenia razem z dwójką przyjaciół wyruszył do krainy Urgali, gdzie wpadli w pułapkę. Galbatorix sądził, że nowe moce ich obronią, zabił napastników odnosząc ciężkie rany i jako jedyny wyszedł z tego żywy. Podczas lotu zbłąkana, magiczna strzała przeszyła serce jego smoczycy, która zmarła mu w ramionach.

Początek szaleństwa

Po stracie smoka, samotny, u kresu sił błąkał się na pustkowiu. Szukał śmierci, więc atakował wszystko co mógł, wkrótce urgale i inne potwory zaczęły go unikać. Myśląc, że otrzyma drugiego smoka, ruszył w paromiesięczną, pieszą wędrówkę. Po przejściu gór, w stanie bliskim śmierci znalazł go rolnik i wezwał Jeźdźców.

Sprowadzony do cytadeli, przespał cztery dni, a gdy się ocknął stanął przed Radą Starszych, która miała go osądzić i zażądał smoka. Po odmowie spotkał Cienia, który wyjawił mu mroczne sekrety, przez które wystąpił przeciw Starszym. Znalazł Jeźdźca, który go wysłuchał i uległ jego namowom. Razem zwabili i zabili jednego ze Starszych, po czym sam zamordował swojego sprzymierzeńca. Zauważony przez Jeźdźców, okryty krwią krzyknął i uciekł w noc.

Kradzież smoka

Shruikan

Skradziony smok, Shruikan

Zachował trzeźwość umysłu, latami ukrywał się na pustkowiach, aż czasem Jeźdźcy zaprzestali go szukać, lecz nie zapomnieli o jego zbrodni. Po latach spotkał młodego Jeźdźca, Morzana którego nakłonił na zostawienie otwartej bramy do Ilirei. Nocą wdarł się do cytadeli i skradł pisklę smoka, zabijając jego Jeźdźca. Razem z Morzanem ukrył się w miejscu okrytym złą sławą, do którego nie zapuszczali się nawet Smoczy Jeźdźcy. Nauczył ucznia mrocznej sztuki i zakazanej magi, a gdy Shruikan dorósł ujawnił się światu.

Upadek

Razem z Morzanem walczył z każdym napotkanym Jeźdźcem, a jego siła rosła. Wkrótce dołączyła do niego dwunastka Jeźdźców, która z Morzanem stworzyła krąg trzynastu Zaprzysiężonych. Galbatorix osobiście wytropił i zabił swych mentorów. W ostatniej bitwie, pod bramami Doru Areaby został pokonany przez Vraela, lecz ten zawahał się, a Galbatorix pchnął go w bok. Vrealowi udało się uciec, Galbatorix znalazł go ciężko rannego w Utgardzie, podczas walki kopnął go w krocze i ściął mu głowę płonącym mieczem. Po ostatniej wielkiej bitwie ocalił trzy smocze jaja, z których wykluli się Cierń i ostatnia smoczyca Saphira.

Utworzenie Imperium

Król jeździec

Galbatorix na tronie

Powstanie Vardenów i śmierć Zaprzysiężonych

Wojna Jeźdźców

Przygotowania do wojny

Bitwa o Farthen Dûr

Bitwa na Płonących Równinach

Kontynuacja kampanii

Zmarł w czasie bitwy o Urû'baen, zamieniając się w kulę energii. Po jego śmierci władzę przejęła Nasuada.

Poprzednik Pozycja Następca
Angrenost Władca królestwa Broddring Nasuada
Wiki
Ten artykuł to tylko stub. Pomóż projektowi Dziedzictwo Wiki, rozbudowując go.