Fandom

Dziedzictwo Wiki

Garrow

1075stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Garrow.jpg
Garrow
Opis
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Wzrost Przeciętny
Kolor włosów Siwe
Kolor oczu Brązowe
Polityka
Przynależność Brak
Inne
Pojawienie się Eragon
Odtwórca w filmie Alun Armstrong

Garrow - syn Cadoca, ojciec Rorana, mąż Marian i wuj Eragona. Zginął zabity przez Ra'zacków.

Wygląd Edytuj

Garrow był chudym mężczyzną, wyglądającym jak człowiek, którego częściowo zmumifikowano. Ubrania wisiały na nim jak na strachu na wróble. Miał siwiejące włosy i ciemne oczy. Zdaniem Gedrica był cierpki jak ocet i suchy jak zimowa rzepa, ale dobrze wychował swych podopiecznych. Nie nauczył ich jednak czytać i pisać, bowiem uważał to za zbędny luksus. Przysposobił ich jednak do rachowania.

Historia Edytuj

Szesnaście lat przed wydarzeniami opisanymi w Eragonie, ciężarna Selena przybyła do brata, by błagać go i jego żonę Marian o wychowanie Eragona. Krótko po urodzeniu dziecka opuściła Carvahall i Garrow więcej o niej nie słyszał. Gdy chłopak miał kilka lat powiedział mu prawdę, że jest tylko jego przybranym ojcem, zaś matka go porzuciła. Dla Eragona był to wstrząs, z którym jednak z czasem się oswoił. Przyszły Jeździec od najmłodszych lat pomagał na farmie. Z tego okresu pochodziła również blizna na jego przegubie, nabyta podczas ostrzenia kosy. W wieku trzynastu lat Eragon otrzymał od wuja zrobiony przez niego łuk. Od tego czasu młodzian podjął obowiązek wyżywienia rodziny. Polował najczęściej na sarny w łańcuchu Kośćca.

W wieku pietnastu lat wychowanek Garrowa znalazł niebieski kamień w Kośćcu. Mężczyzna pomagał chłopakowi w próbie sprzedania znaleziska Merlockowi, handlarzowi kosztownościami. Z kamienia/jaja wykluła się dla Eragona smoczyca o imieniu Saphira. Sprowadziło to nieszczęście na nieświadomego obrotu rzeczy Garrowa. Niedługo potem Roran postanowił przyjąć pracę u Demptona w młynie i wyjechać do Therinsfordu. Na drogę Garrow dał mu odkładane przez siebie pieniądze. Podczas nieobecności Rorana do wioski przybyli Ra'zackowie wypytujący o kamień. Za radą Sloana udali się do domostwa Garrowa. Tam torturowali go olejem seithr i zburzyli chatę. Eragon w tym czasie przebywał w Kośćcu zaniesiony tam przez smoczycę, która chciała go chronić. Po ich powrocie chłopak wyciągnął spod gruzów wuja i zaniósł go do wioski na zaimprowizowanych noszach, przy czym pomogła mu Saphira. Jednak mimo wysiłków wioskowej uzdrowicielki Gertrude, ranny Garrow zmarł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki