FANDOM

Gedwey ignasia.jpg

Gedwëy ignasia w wersji filmowej

Gedwëy Ignasia (w pradawnej mowie "lśniąca dłoń")- blizna o owalnym kształcie będąca znakiem przynależności do Smoczych Jeźdźców. Powstaje, kiedy przyszły Jeździec po raz pierwszy dotknie pisklęcia smoka. Wówczas na ręku wypala się znak, który jest swoistym połączeniem dwóch świadomości - smoka i jeźdźca.

Znaczenie Edytuj

Za pomocą Gedwëy Ignasii Jeździec może posługiwać się magią oraz rozmawiać ze swoim smokiem w myślach. Kiedy właściciel posługuje się magią, znak świeci, wysyłając energię właściciela do obiektu zajmowanego magią. Gedwëy Ignasia jest nazywana także "smoczym piętnem", ponieważ jej nabycie stanowi także przekazanie smoczej siły w człowieka.

Umiejscowienie Edytuj

Gedwëy Ignasia w niemal wszystkich przypadkach znajduje się na dłoni, gdyż jest to pierwsza część ciała, jaka nawiązuje kontakt fizyczny ze smokiem. Jednak w przypadku nowych pokoleń doświadczonych Jeźdźców, przyszły Jeździec może wybrać sobie miejsce nabycia znaku. W przypadku Eragona był to przypadek.

Elva Edytuj

Elva (rozdz. Pobłogosław to dziecię, Argetlamie), podczas błogosławieństwa Eragona, została dotknięta przez Saphirę czubkiem nosa w jej czoło. Wynikiem tego było nabycie znaku, pomimo tego, iż nie była ona Smoczym Jeźdźcem.

Wersja filmowa Edytuj

W filmie znak ten miał kształt litery "e", prawdopodobnie wynikało to z faktu, że filmowym Jeźdźcem był Eragon.

Innym powodem może być również fakt, że było to imię pierwszego Jeźdźca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki