FANDOM

Grimrr Półłapy
No image
Informacje
Rasa Kotołak
Płeć Mężczyzna
Wzrost
Kolor włosów
Kolor oczu
Polityka
Przynależność Vardeni
Inne
Pojawienie się Brisingr

Dziedzictwo tom 1
Dziedzictwo tom 2

Odtwórca w filmie

Grimrr Półłapy (znany również jako Król Kot, Pan Samotnych Miejsc, Władca Nocnych Granic i Ten, Który Stąpa Sam) - krół kotołaków. Gdy jego rasa postanawia dołączyć do wojny staje on czele armii tych stworzeń i zgłasza chęć wsparcia Nasuady i Eragona podczas walki z Imperium.

Cechy charakteru Edytuj

Grimrr jest potężnym, zasłużonym władcą armii kotołaków. Jest stanowczy, a jednocześnie szanuje rozkazy ważniejszych od siebie.

BiografiaEdytuj

Niewiele wiemy o przeszłym życiu Grimrra Półłapego. Jak opowiada zielarka Angela, kiedyś przyłapała go na znęcaniu się nad małym ptakiem i w ramach pokuty rzuciła na niego zaklęcie, przez które kotołak ćwierkał jak ptak przez tydzień. Od tamtej pory wspomnienie tego wydarzenia przez Angelę (mówiącą ćwir, ćwir) niezwykle go irytuje.

Niedługo potem Grimrr zostaje królem kotołaków. W wyniku bliżej nieznanej potyczki traci dwa palce u ręki (stąd przydomek Półłapy). Niedługo po oblężeniu miasta Belatona przybywa do Zamek Lorda Bradburna wraz z częścią swojej armii i zgłasza chęć wsparcia Vardenów. Po ustaleniu warunków zostaje zawarty pakt między kotołakami a Vardenami.