FANDOM

Helgrind.jpg

Helgrind
Typ Góra
Ustrój Brak
Przynależność
Ostatni Władca
Obecny Władca

Helgrind (Wrota Śmierci) - formacja skalna położona na wschodnim wybrzeżu Jeziora Leona.

Wygląd Edytuj

Góra ta wyrasta prosto z równiny i nie ma połączenia z żadnym łańcuchem górskim. Monolit ten składa się z trzech szczytów i jednego mniejszego. Niemal pionowe ściany uniemożliwiają wspinaczkę. Występują na niej takie formacje jak iglice i kolumny. Wnętrze góry stanowią rozległe jaskinie. Na tej górze nie rosną żadne rośliny. Nawet orły nie założyły na niej swych gniazd.

Helgrind jako kryjówka Ra'zacków Edytuj

W gęstej sieci jaskiń Helgrindu swe gniazdo i bazę wypadową założyli Ra'zackowie wraz ze swymi wierzchowcami Lethrblakami. Więzieni tam byli Katrina i Sloan. W podziemnych slach zmagazynowane były takie niebezpieczne narzędzia jak olej seithr. Sama kryjówka była dobrze zabezpieczona przez magię Galbatorixa za pomocą iluzji. W Brisingrze Eragon wraz z Saphirą i Roranem zaatakowali kamienną wieżę i zabili potwory, podczas akcji ratunkowej dla Katriny. Bardzo możliwe, że Helgrind jest połączony z Dras-Leoną tunelem, którym nieprzyjemność mieli podróżnować nasi bohaterowie. Choć Eragon zbadał większość groty, niewykluczone, że gdzieś jeszcze znajdują się  potrzebne instrumenty do ponownego rozrodu Ra'zacków.

Helgrind w religii Edytuj

Helgrind jest również przedmiotem wierzeń. Kapłani Helgrindu mają swą katedrę w Dras Leonie. Oddają oni cześć Ra'zackom zamieszkującym górę.

Zobacz Religia Helgrindu

Alagaësia
Map of Alagaesia.png

Krainy: Dolina PalancarDu WeldenvardenPustynia HadarackaPłonące RówninySzare Wrzosowisko
Najważniejsze Miasta: CarvahallEllesméraTronjheimAberonTeirmIlireaUrû'baen
Góry: KościecGóry BeorskieFarthen DûrUtgardHelgrindDu Fells Nangoroth
Wyspy: VroengardRekini ZąbBeirlandNíaUdenParlimIllium
Rzeki: AnoraEddaJietToarkGaenaNinoraRamrNiedźwiedzi Ząb
Jeziora: IsenstarArdwenWoadarkJezioro LeonaTüdosten
Frakcje: ImperiumSurdaVardeniElfyKrasnoludyUrgaleWędrowne SzczepySmoczy Jeźdźcy

Map of Alagaesia.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki