FANDOM

Hrothgar.jpg
Hrothgar
Opis
Rasa Krasnolud
Płeć Mężczyzna
Wiek 200+
Kolor włosów Białe
Kolor oczu Nieznane
Polityka
Przynależność Dûrgrimst Ingeitum, krasnoludy
Inne
Odtwórca w filmie Gary Lewis
Ingeitum.jpg

Hrothgar - czterdziesty drugi z kolei król krasnoludów. Równocześnie pełnił funkcję grimstboritha Dûrgrimst Ingeitum. Zginął z rąk Murtagha podczas Bitwy na Płonących Równinach.

Wygląd Edytuj

Twarz Hrothgara była ponura i pomarszczona, świadcząca o wielu latach mądrości i doświadczenia. Pod krzaczastymi brwiami lśniły głęboko osadzone przenikliwe oczy. Na głowie miast korony nosił złoty hełm wysadzany rubinami i brylantami. Potężną pierś okrywał kolczugą. Długą białą brodę nosił zatkniętą za pas. Miał ponad dwieście lat.

Życie Edytuj

Hrothgar w czasie swoich rządów przyjął w gościnę Vardenów i przewodniczył stronie krasnoludów w pakcie między Vardenami i Elfami. Po śmierci rodziców Orika adoptował go i wychował jak własnego syna, wyznaczając go równocześnie na następcę tronu. Przyjął również do Dûrgrimst Ingeitum Eragona jako pełnoprawnego członka. Był to precedens na skalę dziejową. Walczył w pierwszej linii podczas Bitwy o Farthen Dr. Podczas Bitwy na Płonących Równinach wspomógł Vardenów wraz ze swoją armią. Zabił go Murtagh za pomocą promienia energii. Było to wielkim ciosem dla krasnoludów albowiem Hrothgar życzył sobie zginąć z Volundem w dłoni, a nie z ręki maga. Po jego śmierci Eragon poprzysiągł go pomścić.

Film Edytuj

W filmie Hrothgar jest jedynym ukazanym krasnoludem. W dodatku wzrostem dorównuje ludziom co nie zgadza się z naturą krasnoludów opisaną w cyklu.

Poprzednik Pozycja Następca
Aldhrim Grimstborith Dûrgrimst Ingeitum Orik
Poprzednik Pozycja Następca
Nieznany, ewentualnie Dóndar Król Krasnoludów Orik

Więcej z Fandomu

Losowa wiki