FANDOM

250
Katedra w Dras-Leonie - główne miejsce obrzędów wyznawców religii Helgrindu, znajdujący się w mieście Dras-Leona.

WyglądEdytuj

Jest ona zbudowana na podobieństwo masywu. Krawędzie dachów i gzymsów ozdobione są gargulcami i fantastycznymi bestiami. Świątynię wieńczy mała wieżyczka. Do wejścia prowadzą szerokie schody. Wzdłuż ścian ustawione są rzeźby wojowników i królów. Sklepienie konstrukcji jest żebrowane, jego podporą są rzędy kolumn różnorakiej wielkości. Witraże zapewniające widoczność w świątyni przedstawiają sceny gniewu, nienawiści i rozpaczy. W świątynii ustawione są granitowe ławy. Ołtarz stanowi wielka kamienna płyta pozbawiona ozdób. Za nią znajdują się olbrzymie wiatrowe organy, przebijające się przez sufit. Instrument ów wygrywa melodie jedynie, gdy miastem wstrząsa wichura. Po lewej stronie ołtarza znajduje się westybul prowadzący do pomieszczeń użytkowych. Za świątynią usytuowane są ogrody otoczone ceglanym murem.

Do katedry w Dras-Leonie prowadzi podziemny tunel, który odkrył Jeod i którym przedostali się do miasta Eragon, Arya, Angela oraz Blödhgarm w czwartym tomie. Kiedy dotarli do okrągłej komnaty z siedmioma wyjściami z tuneli, zostali zaatakowani i porwani przez żołnierzy, którzy zabrali ich do podziemnych komnat katedry. Kiedy drużyna podjęła próbę ucieczki, dostali się przez ołtarz do wnętrza katedry, a stamtąd na zewnątrz.

Budowla została zburzona przez Saphirę podczas oblężenia miasta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki