FANDOM

Kościec

Kościec - długi łańcuch górski położony wzdłuż zachodniego wybrzeża Alagaësii. Jego ciągłość przerywa jedynie dolina rzeki Toark prowadząca do miasta Teirm. Na północy Kościec otacza dolinę Palancar. Na południu góry wbijają się w Ocean tworząc cypel zwany Żelaznymi Wrotami. Koniec Kośćca stanowi półwysep zwany zarówno Edur Carthungavë jak i Ostrogą Rathbara. Ten łańcuch górski jest zamieszkany przez wiele niebezpiecznych stworzeń, a także przez urgale. Z tego powodu wielu ludzi uważa je za przeklęte miejsce.

Historia Edytuj

Mapa kośćca
  • Galbatorix został zaatakowany w Kośćcu przez grupę urgali. W wyniku starcia zginęli dwaj jego towarzysze i pierwszy smok.
  • Galbatorix stracił w Kośćcu połowę swojej armii wysłanej do przemierzenia gór.
  • Eragon znalazł jajo Saphiry w Kośćcu.
  • Eragon i Saphira ukryli się w górach przed Ra'zackami.
  • Roran przeprowadził wieśniaków z Carvahall przez góry podczas ucieczki przed siłami Imperium.
  • Sloan nie chciał przebywać w okolicach gór, ponieważ stracił w nich swą żonę Ismirę.

Ludność Edytuj

  • W Kośćcu znajdują się liczne urgalskie osady.
  • Góry są przemierzane przez nielicznych traperów poszukujących zwierzyny. Jednym z nich był Eragon.
Alagaësia
Krainy Dolina PalancarDu WeldenvardenPustynia HadarackaPłonące RówninySzare Wrzosowisko
Ważne miasta CarvahallEllesméraTronjheimAberonTeirmIlireaUrû'baen
Wyspy VroengardRekini ZąbBeirlandNíaUdenParlimIllium
Rzeki i jeziora AnoraArdwenEddaIsenstarJezioro LeonaJietGaenaNiedźwiedzi ZąbNinoraRamrToarkTüdostenWoadark
Frakcje ImperiumSurdaVardeniElfyKrasnoludyUrgaleWędrowne SzczepySmoczy Jeźdźcy