FANDOM

Historia Alagaësii

Krótka Historia Alagaësii - wstęp do Domia abr Wyrda pióra Heslanta Mnicha, zaczynający się od genezy nazwy Alagaësia i powstania lub przybycia do niej pierwszych ras ,aż po Smoczą Wojnę. Opisuje także zdobycie władzy przez Galbatorixa i Zaprzysiężonych.

Alagaesia
Eragon I Rasy
Imperium

Imperium

Na początku Alagaësia zamieszkiwana była jedynie przez smoki oraz Krasnoludy, rdzenne rasy tych ziem. Ich stosunki nie były dobre, ale nie były też złe - były neutralne. Obie rasy nie miały ze sobą nic wspólnego. Nie interesowały się cudzymi sprawami - żyły własnym rytmem.

W końcu do Alagaësii zza morza przybyły na srebrnych statkach elfy. Nie była to ta sama rasa, co obecnie - jedli mięso i nie byli tak bardzo zżyci z natura. W ślad za nimi przybyły urgale - "niczym złaknione krwi kleszcze" (Brom). Elfy zamieszkały puszczę Du Weldenvarden. Ich stosunki ze smokami były gorsze - uważały je za zwykłe zwierzęta grasujące po lasach. Dawniej bowiem smoki żyły dziko.

Pewnego dnia pewien elfi młodzik zakradł się w lesie i upolował smoka. Był to prawdopodobnie największy błąd elfów. Smoki zwarły szeregi i postanowiły zemścić się na elfach. Doszło do krwawej wojny.

Du Fyrn Skulblaka, wojna elfów ze smokami, trwała pięć lat. Pochłonęła wiele ofiar, zarówno elfów, jak i smoków.

Właśnie wtedy doszło do rewolucyjnego wydarzenia. Młody elf o imieniu Eragon znalazł białe, porzucone smocze jajo. Postanowił zaopiekować się i wychować smoka, którego nazwał Bid'Daum. Miesiącami żyli razem i w końcu postanowili objawić się światu. Powstanie pierwszego Smoczego Jeźdźca było wydarzeniem rewolucyjnym. Wojna zakończyła się przymierzem między rasami i rozpoczęciem ery Smoczych Jeźdźców. Wtedy też elfy zostały obdarzone magią i przez dziewięć lat pracowały nad odpowiednim zaklęciem, które spowodowałoby wieczne przymierze.

Od tej pory elfy i smoki żyły obok siebie. Powołano wielu Smoczych Jeźdźców. Nieśli pomoc potrzebującym, walczyli z wrogami i przekazywali mądrość następnym pokoleniom. Do Zakonu Smoczych Jeźdźców w późniejszych latach dołączyła także rasa ludzka.