FANDOM

Wiki Ten artykuł to tylko stub. Pomóż Dziedzictwo Wiki, rozbudowując go.

Krasnoludy

Krasnolud
Opis
Pokrycie ciała Skóra
Wielkość ~1 m
Barwa Różnie
Kolor oczu Różnie
Nazwy
Pradawna mowa Dvergar
Język krasnoludów Knurlan

Krasnolud (w jęz. krasnoludzkim: Knurlan, jednostkowe knurla ; w pradawnej mowie Dvergar) - jedna z rodzimych ras Alagaësii, zamieszkująca Góry Beorskie.

Historia Edytuj

Wygląd Edytuj

Krasnoludy są podobne do ludzi, choć znacznie niższe. Są krępej i zwartej budowy ciała, osiągają 1,5 metra wzrostu. Stworzenia te mają także większy zarost niż ludzie - posiadają bujne, gęste włosy oraz brody, czasem także ich ciało pokryte jest włosami. Choć mniejsze, krasnoludy są także bardzo wytrzymałe w walce i silne.

Tryb życia Edytuj

Krasnoludy prowadzą podobny tryb życia, co ludzie. Przywykły do życia pod ziemią i wewnątrz gór, więc nie przeszkadzają im ciemności. Żywią się upolowanymi przez siebie zwierzętami, prowadzą także hodowlę.

Krasnoludy są istotami społecznymi - ponieważ zwykle ich populacja jest wielka, rozdzielają się na mniejsze klany, z których każdy ma własną nazwę, przywódcę i obyczaje. Istnieje trzynaście klanów, a ich przywódcy, po śmierci króla, w wybierają spośród siebie nowego władcę. Król posiada władzę nad wszystkimi krasnoludami, jednak w czasie sprawowania rządów musi się liczyć ze zdaniem wszystkich klanów.

Wierzenia Edytuj

Krasnoludy wierzą, że zostały stworzone z kamienia przez jednego z bogów, Helzvoga. Wierzą także, że ludzi ulepiła z ziemi Sindri, Urûr i jego brat, Morgothol, stworzyli smoki, a król wszystkich bogów – Gûntera – z zazdrości o krasnoludy stworzył elfy. Jedyną boginią, która powstrzymała się od stworzenia nowej rasy była Kilf.