FANDOM

Jesteśmy tajemniczą nadzieją naszej rasy. Tu spoczywają nasze serca serc - ostatnie wolne Eldunari w tej krainie - a także jaja, których strzeżemy od niemal stulecia. - Umaroth

Krypta Dusz - tajna krypta na Vroengardzie, położona ponad kilometr pod korzeniami Góry Erolas, która została magicznie zamknięta przez Skałę Kuthian.

ProroctwoEdytuj

Kotołak Solembum przepowiedział Eragonowi:

"Gdy przyjdzie czas i będziesz potrzebował broni, szukaj pod korzeniami drzewa Menoa. A kiedy wszystko wyda się stracone, a twoja moc nie wystarczy idź pod Skałę Kuthian i wymów swoje imię, aby otworzyć Kryptę Dusz"

WyglądEdytuj

Do Krypty prowadzi długi korytarz, zbudowany, podobnie jak sama Krypta, przez elfy.

Kryptę stanowi duże, okrągłe pomieszczenie. Na ścianach wiszą skalne półki, zaś za nimi, w kamiennych ścianach, kryją się dziesiątki dziesiątków nisz. Na półkach znajdują się smocze jaja, zaś w niszach Eldunari. Wygląda to, jakby ściany wykonane były z różnokolorowych klejnotów.

Pośrodku Krypty znajduje się złoty tron, należący do Cuaroca, którego ciało stanowi metalowy posąg człowieka o smoczej głowie.

HistoriaEdytuj

Kiedy Eragon opowiedział o tej przepowiedni Oromisowi, nauczyciel powiedział, że nazwa brzmi dziwnie znajomo, jakby ze snu, ale nie może sobie przypomnieć dlaczego. Tak naprawdę, wiele lat temu wraz z Glaedrem brali udział w akcji mającej na celu ukrycie jaj w Krypcie, jednak aby nikt nie wydobył tej wiedzy z ich umysłów, rzucono na nich zaklęcie mające sprawić, iż wspomnienie zniknie z ich pamięci.

Eragon znalazł lokalizację Skały Kuthian w książce Domia abr Wyrda, rownież za pomocą kotołaka, ktory przemawiał głosem Umarotha.

Wewnątrz KryptyEdytuj

Krypta Dusz była strzerzona przez Cuaroca. Znajdowały się tam 136 Eldunarí i 243 smoczych jaj, które należeć miały głównie do dzikich smoków, z wyjątkiem 26 z nich, które zostały przeznaczone dla Jeźdźców.

Kiedy Vrael, Oromis i ich smoki utworzyły tę kryjówkę, pamięć o Krypcie Dusz i Skale Kuthian została usunięta ze wszystkich umysłów. Brama nad wyjściem miała podobny urok, który usuwał wspomnienia z czasu pobytu w Krypcie. Ponadto, Krypta Dusz znajduje się tak głęboko pod ziemią, że nawet Galbatorix nie mógł wykryć jej obecności. Ponadto, Krypta zawiera studnę, która otwiera się do jeziora stopionego kamienia. Jezioro to dostarcza ciepło dla jaj i Eldunarí w celu utrzymania ich siły.

Kiedy Eragon wszedł do Krypty Dusz, na straży jaj stało 5 Eldunarí. Wszystkich Eldunari było jednak mniej niż wszystkich, które posiadał Galbatorix. Niemniej jednak ich połączone siły wystarczyły Eragonowi, aby pokonać złego króla rzucając czar, który uświadomiłl Galbatorixowi całe zło, które uczynił w życiu. Doprowadziło to do ataku rozpaczy, które go zniszczyło.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki