FANDOM

Lethrblaka.jpg

Lethrblaka
Opis
Pokrycie ciała Skóra
Wielkość 4 m
Barwa Czarna
Kolor oczu Czarne
Nazwy
Pradawna mowa Lethrblaka
Język krasnoludów ?

Lethrblaka (w pradawnej mowie "Poruszający skórą") - dorosła forma Ra'zaca. Ta starożytna, inteligentna rasa poluje i żywi się ludźmi. Przywędrowała z kontynentu zamieszkanego przez ludzi i prawdopodobnie to z ich powodu Król Palancar wraz ze swymi ludźmi przenieśli się do Alagaësii. Gdy Smoczy Jeźdźcy odkryli obecność tych potworów na ziemiach Alagaësii, dołożyli wszelkich starań aby wytępić je oraz ich potomstwo. Ta wojna nosi miano wojny z Ra'zacami. Niestety dwójce Lethrblak udało się ujść z życiem. Dalszemu procesowi eksterminacji przeszkodził Upadek. Lethrblaki są jajorodne. Ra'zacowie wykorzystują swoich rodziców do szybkiego przemieszczania się. Oromis rzekł, iż Lethrblaki są skrzywioną i okrutną wersją smoków.

Po pewnym czasie Galbatorix odszukał potwory i wziął je na swoją służbę, ofiarując im możliwość swobodnego żerowania. Ich siedliskiem stał się mroczny monolit górski Helgrind.

Podczas szturmu na Helgrind, w celu uwolnienia porwanej przez Ra'zaców Katriny, Saphira zabiła oba potwory. Jednego w jaskini, a drugiego w walce nad jeziorem Leona.

Wygląd Edytuj

Lethrblaki posiadają wielkie nagie, potężnie umięśnione i bezwłose torsy. W przeciwieństwie do smoków ich ciała pokryte są szarą skórą, a nie łuskami. Ich bronią są długie na siedem stóp uzębione dzioby oraz wielkie szpony, zdolne rozdzierać kamień. Mają także wielkie nietoperze skrzydła. Ich pozbawione powiek oczy są barwy hebanowo-czarnej. Są one wrażliwe na silne światło. Ich krew jest błękitnozielona z metalicznym pobłyskiem, podobna do śniedzi pokrywającej starą miedź. Lethrblaki otacza smród gnijącego mięsa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki