FANDOM

Támerlein

Największy skarb rodu Valtharos, miecz Támerlein

Lord Fiolr - głowa elfickiego rodu Valtharos. Jest elfem o pociągłej, surowej i o ostrzejszych rysach, niż większość przedstawicieli jego rasy. Podobna jest ona do włóczni o wąskim grocie. Fiolr podpiera się różdżką z białego drewna, pokrytą znakami z Liduen Kvaedhí. Na jej szycie tkwi wielka perła.

Historia Edytuj

Sto lat temu żoną Fiolra była piękna i mądra Naudra. Jej brat był Smoczym Jeźdźcem. Traf sprawił, że w chwili ataku Zaprzysiężonych na Ilireę (Bitwa o Ilireę) Naudra odwiedzała w nim brata. Podczas walk został on śmiertelnie raniony przez Kialandi. Przed wyzionięciem ducha oddał swój miecz Támerlein siostrze, a ona przedarła się dzięki niemu przez wrogie wojska i wróciła z innym Jeźdźcem do Du Weldenvarden. Jednak po przylocie do Ellesméry umarła z powodu odniesionych ran. Tak Támerlein trafił do Fiolra.

Gdy Eragon potrzebował miecza Fiolr zgodził się użyczyć mu Támerleina, ale pod warunkiem, że chłopak w przyszłości zwróci go jego spadkobiercom. Miecz nie pasował jednak do stylu walki cieniobójcy. Fiolr był z tego faktu skrycie zadowolony, gdyż powiedział, że: "Támerlein jest jest dla mnie równie cenny, jak powietrze z moich płuc".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki