FANDOM

Miecz - podstawowa broń Jeźdźców oraz wojowników, wykonana z wytrzymałego metalu.

OpisEdytuj

MieczEdytuj

Budowę miecza można podzielić na dwie podstawowe części - klingę oraz rękojeść. Klinga ma zwykle długość około pięciu stóp, często więcej. Jest wąska i cienka, lecz wytrzymała (zależy to także od tego, kto ją wykonał). Ma ostre brzegi. Rękojeść natomiast najczęściej wykonana jest z drewna lub metalu i często pokrywa się ją dodatkową warstwą skóry. W przypadku mieczy Jeźdźców rękojeść zakończona jest klejnotem o barwie takiej samej, co klinga. Często na klindze, tuż przy rękojeści, wygrawerowany jest znak miecza.

PochwaEdytuj

Pochwa służy do przechowywania miecza podczas transportu oraz wtedy, gdy nie jest używany, aby nie ranił ciała. Wykonana jest najczęściej ze skóry. W przypadku mieczy Jeźdźców pochwa ma taką samą barwę, co klinga miecza.

Pochwa zwykle ma specjalne przypięcie, służące do umieszczania miecza przy pasie bądź części odzieży.

RodzajeEdytuj

Istnieją trzy znane nam rodzaje mieczy - do cięć, do pchnięć lub do obu tych rzeczy. Każdy z rodzajów ma odpowiedni kształt.

UżywanieEdytuj

Miecze używane są przez wojowników, najczęściej tych najwyżej usytuowanych. Służą do walki.

Znane mieczeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki