FANDOM

Wiki.png
Ten artykuł to tylko stub. Pomóż projektowi Dziedzictwo Wiki, rozbudowując go.
Murtagh2.jpg
Murtagh
Opis
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Wzrost Przeciętny 
Kolor włosów Czarne
Kolor oczu Zielone
Polityka
Przynależność Smoczy Jeźdźcy, Ludzie, Zaprzysiężeni, Galbatorix
Smok Cierń
Znani nauczyciele Tornac i Galbatorix
Inne
Odtwórca w filmie Garret Hedlund

Murtagh – syn Morzana i Seleny, wnuk Cadoca, a także przyrodni brat Eragona. Dla niego wykluwa się rubinowy smok i staje się Jeźdźcem. Jego smok to Cierń. Niestety, razem ze swym smokiem musieli złożyć Galbatorixowi przysięgę posłuszeństwa w pradawnej mowie.

Murtagh dorósł w zamku przy swoim grubiańskim ojcu. Pewnego razu, gdy Morzan był pijany, wściekł się i rzucił w Murtagha swój miecz. Zar'roc raniąc go, pozostawił mu na plecach bliznę. (Została prawdopodobnie usunięta przez Galbatorixa) Gdy Morzan zginął, Murtagh wyruszył do pałacu, gdzie został wychowany i wykształcony. Pomimo, że jego życie było zawsze zagrożone, gdy miał około 18 lat udało mu się uciec.

Murtagh dołącza do Eragona i Saphiry po napaści Ra'zaców. Obaj, po śmierci Broma, udali się do Gil'eadu, by odnaleźć człowieka imieniem Dormnad, który wiedział jak trafić do Vardenów. Gdy Eragon trafia tam do więzienia Murtagh wraz Saphirą pomagają Eragonowi w ucieczce, jednocześnie uwalniając elfkę Aryę. Towarzyszy on Jeźdźcowi, smoczycy i chorej elfce aż do siedziby Vardenów. Tam Murtagh zdradza Eragonowi tajemnicę swojego pochodzenia. Uczestniczy w bitwie w Farthen Dûr. Trzy dni po bitwie Murtagh zostaje porwany przez Bliźniaków. W bitwie na Płonących Równinach występuje jako tajemniczy Smoczy Jeździec, który walczy z Eragonem na ziemi niczyjej niedaleko Surdy i wygrywa z nim. Okazuje się, że Galbatorix nauczył go tajników magii i zmusił do służby. W ostatnich momentach pojedynku okazuje się, iż jest on starszym bratem Eragona, synem Morzana i Seleny. Murtagh zabiera Eragonowi czerwony miecz Morzana, Zar'roca, mówiąc, że należy się on najstarszemu synowi Morzana, a nie najmłodszemu, choć dzieli ich niewielka różnica i nie wiedząc, że Eragon jest synem Broma.

Związek Murtagha z Nasuadą. W ostatniej części Dziedzictwa, Murtagh zbliżył się do
Murtagh.jpg

Murtagh syn Morzana

dowódcy Vardenów- Nasuady. Na rozkaz Galbatorixa Murtagh w pierwszym tomie Dziedzictwa dopuścił się porwania Nasuady. Dziewczyna była więziona przez króla w Uru'baenie, a Murtagh był zmuszany do torturowania jej rozżarzonym prętem. W późniejszych dniach po kryjomu Murtagh przemykał się do komnaty Nasuady i używając zaklęć zmniejszał jej cierpienia. Pewnego dnia siedząc razem pod ścianą bardzo się do siebie zbliżyli, a Murtagh przysiągł Nasuadzie, że za wszelką cenę będzie próbował ją uwolnić. Gdy Murtagh opuszczał komnatę Nasuada zadała mu pytanie "Murtaghu... Dlaczego?"- chodziło jej o to, dlaczego ocalił jej życie i próbował ją uratować. Odpowiedział tylko- "Wiesz dlaczego."

Jak wynika z dalszych informacji to właśnie dzięki Nasuadzie Murtagh był w stanie na nowo poznać swoje prawdziwe imię i właśnie to ona sprawiła, że był w stanie przeciwstawić się Galbatorixowi. Zmieniła ona nie tylko Murtagha ale i Ciernia. Dzięki tej zmianie był w stanie użyć imienia pradawnej mowy przeciw Galbtorixowi zdejmując z niego zaklęcia ochronne, co umożliwiło Eragornowi zwycięstwo nad królem.

Na końcu książki Murtagh wraz z Cierniem opuszczają Nasuadę, aby udać się w podróż i wszystko przemyśleć. Jak mówi Eragonowi: muszą odejść aby zagoić rany, ale też by nie sprawiać kłopotów Nasuadzie. Jego ostatnimi słowami w książce było zwrócenie się do Eragona, aby zaopiekował się on Nasuadą i zapewnił jej ochronę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki