FANDOM

Wiki Ten artykuł to tylko stub. Pomóż Dziedzictwo Wiki, rozbudowując go.

Murtagh

Murtagh2

Informacje o Postaci
Imię Murtagh
Tytuły Królobójca (Galbatorix)
Płeć Mężczyzna
Wiek 18/19 lat
Rasa Człowiek
Przyjaciele Eragon
Tornac
Nasuada
Wrogowie Galbatorix
Bliźniacy
Morzan
Przynależność Smoczy Jeźdźcy
Zaprzysiężeni (nie z własnej woli)
Status Żyje
Lokalizacja Alagaesia
Wygląd
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Czarne
Wzrost Nieznany
Przynależność
Smok Cierń
Bronie Zar'roc
Rodzina
Ojciec Morzan
Matka Selena
Inne
Odtwórca w filmie Garret Hedlund
Dubbing Nieznany
Pierwsze pojawienie Eragon

Murtagh – syn Morzana i Seleny, wnuk Cadoca, a także przyrodni brat Eragona. Gdy wykluł się dla niego Cierń, stał się Jeźdźcem. Razem ze swym smokiem został zmuszony do złożenia Galbatorixowi przysięgi posłuszeństwa w pradawnej mowie.

HistoriaEdytuj

Murtagh swoje dzieciństwo spędził w zamku ojca. Pewnego razu, gdy Morzan był pijany, wściekł się i rzucił w Murtagha swoim mieczem. Zar'roc raniąc go, pozostawił mu na plecach bliznę. Po śmierci Morzana, Murtagh trafił pod opiekę Galbatorixa, gdzie odebrał stosowne mu wykształcenie. Gdy miał około 18 lat, postanawił zbiec z Urû'baenu, co w gruncie rzeczy udaje mu się, jednak w trakcie ucieczki ginie jego opiekun i przyjaciel, Tornac.

Murtagh dołącza do Eragona i Saphiry po napaści Ra'zaców. Obaj, po śmierci Broma, udali się do Gil'eadu, by odnaleźć człowieka imieniem Dormnad, który wiedział jak trafić do Vardenów. Gdy Eragon trafia tam do więzienia Murtagh wraz Saphirą pomagają Eragonowi w ucieczce, jednocześnie uwalniając elfkę Aryę. Towarzyszy on Jeźdźcowi, smoczycy i chorej elfce aż do siedziby Vardenów. Tam Murtagh zdradza Eragonowi tajemnicę swojego pochodzenia. Uczestniczy w bitwie w Farthen Dûr. Trzy dni po bitwie Murtagh zostaje porwany przez Bliźniaków. W bitwie na Płonących Równinach występuje jako tajemniczy Smoczy Jeździec, który walczy z Eragonem na ziemi niczyjej niedaleko Surdy i wygrywa z nim. Okazuje się, że Galbatorix nauczył go tajników magii i zmusił do służby. W ostatnich momentach pojedynku okazuje się, iż jest on starszym bratem Eragona, synem Morzana i Seleny. Murtagh zabiera Eragonowi czerwony miecz Morzana, Zar'roca, mówiąc, że należy się on najstarszemu synowi Morzana, a nie najmłodszemu, choć dzieli ich niewielka różnica i nie wiedząc, że Eragon jest synem Broma.

Związek Murtagha z Nasuadą. W ostatniej części Dziedzictwa, Murtagh zbliżył się do
Murtagh

Murtagh syn Morzana

dowódcy Vardenów - Nasuady. Na rozkaz Galbatorixa Murtagh w pierwszym tomie Dziedzictwa dopuścił się porwania Nasuady. Dziewczyna była więziona przez króla w Uru'baenie, a Murtagh był zmuszany do torturowania jej rozżarzonym prętem. W późniejszych dniach po kryjomu Murtagh przemykał się do komnaty Nasuady i używając zaklęć zmniejszał jej cierpienia. Pewnego dnia siedząc razem pod ścianą bardzo się do siebie zbliżyli, a Murtagh przysiągł Nasuadzie, że za wszelką cenę będzie próbował ją uwolnić. Gdy Murtagh opuszczał komnatę Nasuada zadała mu pytanie "Murtaghu... Dlaczego?"- chodziło jej o to, dlaczego ocalił jej życie i próbował ją uratować. Odpowiedział tylko- "Wiesz dlaczego."

Jak wynika z dalszych informacji to właśnie dzięki Nasuadzie Murtagh był w stanie na nowo poznać swoje prawdziwe imię i właśnie to ona sprawiła, że był w stanie przeciwstawić się Galbatorixowi. Zmieniła ona nie tylko Murtagha ale i Ciernia. Dzięki tej zmianie był w stanie użyć imienia pradawnej mowy przeciw Galbtorixowi zdejmując z niego zaklęcia ochronne, co umożliwiło Eragornowi zwycięstwo nad królem.

Na końcu książki Murtagh wraz z Cierniem opuszczają Nasuadę, aby udać się w podróż i wszystko przemyśleć. Jak mówi Eragonowi: muszą odejść aby zagoić rany, ale też by nie sprawiać kłopotów Nasuadzie. Jego ostatnimi słowami w książce było zwrócenie się do Eragona, aby zaopiekował się on Nasuadą i zapewnił jej ochronę.