FANDOM

Nïdhwal - gatunek spokrewniony ze Smokami, spotykany w krainie Alagaësii. Żyją w oceanie, można je spotkać na głębokich wodach. Czasami zabijały i zjadały niczego nieświadomych Jeźdźców. Później, po Upadku przeniosły się na płytsze tereny, prawdopodobnie w desperacji. Nïdhwal zaatakował Saphirę, Eragona i Eldunari Glaedra w drodze na wyspę Doru Araeba. Nïdhwale podobnie do Fanghurów mogą posługiwać się mocą umysłu. Według Glaedra, stworzenia te mają także w piersi twór podobny do Eldunari, jednak powszechnie uważa się, że element ten pomaga tym istotom pozostawać długo w zanurzeniu na ogromnych głębokościach.

WyglądEdytuj

Nïdhwale różnią się wyglądem od smoków. Przypominają olbrzymich kształtów węże z dwoma płetwami na piersiach. Ich głowy są kanciaste. Nad czarnymi oczami posiadają kościsty grzebiet. Mają potężne, lśniące szczęki wypełnione setkami zębów. Są bardzo inteligentne i prawdopodobnie posiadają w swej piersi Eldunari. Nie potrafią zionąć ogniem, umieją za to używać ataku mentalnego podobnie jak ich kuzyni fanghury. Nïdhwale nie wahają się przed atakowaniem smoków, których nie uważają za swych pobratymców. Znanym pogromcą nïdhwala był Fundor.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki