FANDOM

Naegling

Naegling
Informacje o mieczu
Jeździec (właściciel) Oromis
Smok Jeźdźca Glaedr
Barwa klingi złota
Barwa klejnotu żółty
Klejnot topaz/bursztyn/cytryn
Symbol Naeglingsymbol

Naegling - miecz Oromisa.

WyglądEdytuj

Dokładna długość miecza nie jest znana, lecz możliwe, iż posiada długość pięciu stóp, podobnie jak Brisingr. Zarówno ostrze, jak i pochwa miecza posiada barwę brązową, odpowiadającą barwie wierzchowcowi elfa, Glaedrowi.

Rękojeść została zrobiona z czarnego, twardego drewna, a kończy się ona głowicą, którą przyozdabia nieznany, żółty klejnot, być może topaz, bursztyn lub cytryn.

HistoriaEdytuj

Przez lata spędzone w Du Weldenvarden Jeździec, jego smok i wiele elfów przychodziło do mieszkania Oromisa aby przelać część swej energii w żółty diament wieńczący głowicę miecza. Dzięki temu Naegling dysponuje mocą "zdolną przesunąć górę". Elf użył miecza w pojedynku z Eragonem sprawdzającym jego sprawność fizyczną, oraz gdy Glaedr wrócił ze wspólnego lotu z Saphirą. Walczył nim też w trakcie zdobywania Gil'eadu w pojedynku z Murtaghiem. Wtedy to Galbatorx przemówił ustami Murgahta a gdy Oromis odmówił przejścia na jego stronę dostał ataku. Naegling wypadł mu z dłoni, a Galbatorx posłużył się rękoma Murtagha i go zabił.

Dalsze losy Edytuj

Możliwe, iż Murtagh zabrał Naeglinga do kolekcji mieczy Jeźdźców zgromadzonych przez Galbatorixa. Mogły go zabrać również elfy do jakiegoś bezpiecznego miejsca. Fani wysunęli hipotezę, iż energię z miecza Glaedr przeniósł do swojego Eldunari i w razie potrzeby Eragon będzie mógł przenieść ją do swojego miecza, bądź do pasa Belotha Mądrego. Możliwe jest też, że Galbatorix przechwycił jego moc.

Bronie
Bronie krasnoludów AscûdgamlnHûthvír
Młoty bojowe VolundMłot Rorana
Miecze Jeźdźców BrisingrZar'rocNaeglingTámerleinArvindrUndbitrIslingr