Fandom

Dziedzictwo Wiki

Naegling

1075stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Naegling.jpg
Naegling
Informacje o mieczu
Jeździec (właściciel) Oromis
Smok Jeźdźca Glaedr
Barwa klingi Złota
Barwa klejnotu na rękojeści Żółty
Rodzaj klejnotu na rękojeści

Prawdopodobnie topaz,bursztyn lub żółty diament

Naegling - miecz Oromisa. Ma barwę brązową barwę ze złotymi refleksami, pasującą do łusek Glaedra.

HistoriaEdytuj

Przez lata spędzone w Du Weldenvarden Jeździec, jego smok i wiele elfów przychodziło do mieszkania Oromisa aby przelać część swej energii w żółty diament wieńczący głowicę miecza. Dzięki temu Naegling dysponuje mocą "zdolną przesunąć górę". Elf użył miecza w pojedynku z Eragonem sprawdzającym jego sprawność fizyczną, oraz gdy Glaedr wrócił ze wspólnego lotu z Saphirą. Walczył nim też w trakcie zdobywania Gil'eadu w pojedynku z Murtaghiem. Wtedy to Galbatorx przemówił ustami Murgahta a gdy Oromis odmówił przejścia na jego stronę dostał ataku. Naegling wypadł mu z dłoni, a Galbatorx posłużył się rękoma Murtagha i go zabił.

Dalsze losy Edytuj

Możliwe, iż Murtagh zabrał Naeglinga do kolekcji mieczy Jeźdźców zgromadzonych przez Galbatorixa. Mogły go zabrać również elfy do jakiegoś bezpiecznego miejsca. Fani wysunęli hipotezę, iż energię z miecza Glaedr przeniósł do swojego Eldunari i w razie potrzeby Eragon będzie mógł przenieść ją do swojego miecza, bądź do pasa Belotha Mądrego. Możliwe jest też, że Galbatorix przechwycił jego moc.

Brisingr Sworrrd.jpg

Bronie krasnoludów: AscûdgamlnHûthvír
Młoty bojowe: VolundMłot Rorana
Miecze: BrisingrZar'rocNaeglingTámerleinArvindrUndbitrMiecz DurzyMiecz Aryi

Miecze.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki