FANDOM

Naegling.jpg
Naegling
Informacje o mieczu
Jeździec (właściciel) Oromis
Smok Jeźdźca Glaedr
Barwa klingi Złota
Barwa klejnotu na rękojeści Żółty
Rodzaj klejnotu na rękojeści

Prawdopodobnie topaz,bursztyn lub żółty diament

Naegling - miecz Oromisa. Ma barwę brązową barwę ze złotymi refleksami, pasującą do łusek Glaedra.

HistoriaEdytuj

Przez lata spędzone w Du Weldenvarden Jeździec, jego smok i wiele elfów przychodziło do mieszkania Oromisa aby przelać część swej energii w żółty diament wieńczący głowicę miecza. Dzięki temu Naegling dysponuje mocą "zdolną przesunąć górę". Elf użył miecza w pojedynku z Eragonem sprawdzającym jego sprawność fizyczną, oraz gdy Glaedr wrócił ze wspólnego lotu z Saphirą. Walczył nim też w trakcie zdobywania Gil'eadu w pojedynku z Murtaghiem. Wtedy to Galbatorx przemówił ustami Murgahta a gdy Oromis odmówił przejścia na jego stronę dostał ataku. Naegling wypadł mu z dłoni, a Galbatorx posłużył się rękoma Murtagha i go zabił.

Dalsze losy Edytuj

Możliwe, iż Murtagh zabrał Naeglinga do kolekcji mieczy Jeźdźców zgromadzonych przez Galbatorixa. Mogły go zabrać również elfy do jakiegoś bezpiecznego miejsca. Fani wysunęli hipotezę, iż energię z miecza Glaedr przeniósł do swojego Eldunari i w razie potrzeby Eragon będzie mógł przenieść ją do swojego miecza, bądź do pasa Belotha Mądrego. Możliwe jest też, że Galbatorix przechwycił jego moc.

Bronie
Bronie krasnoludów AscûdgamlnHûthvír
Młoty bojowe VolundMłot Rorana
Miecze Jeźdźców BrisingrZar'rocNaeglingTámerleinArvindrUndbitrMiecz DurzyMiecz Aryi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki