FANDOM

Nocne Jastrzębie - organizacja mająca zapewnić bezpieczeństwo przywódczyni Vardenów Nasuadzie. Została utworzona po zamachu na nią w Aberonie przez Jörmundura. Początkowo miała się skałdać z dwunastu wojowników na jednej zmianie, a skończyło się na sześciu. W jej skład zawsze wchodzi dwóch ludzi, dwóch krasnoludów i dwójka urgali. Był to autorski pomysł Nasuady, która chciała, by jej ochrona składała się ze wszystkich trzech sprzymierzonych przeciwko Galbatorixowi ras. Członkowie świty zmieniają się co sześć godzin, toteż w sumie do ochrony przywódczyni wyznaczono trzydziestu czterech żołnierzy, w tym dziesięciu rezerwowych. Wielu wojowników jest też magami, a wszyscy przysięgli Nasuadzie wierność w pradawnej mowie.

Podczas istnienia Nocnych Jastrzębi doszło do sporu pomiędzy jednym z nich imieniem Garven, a Nasuadą na tle jej bezpieczeństwa. Chodziło o samowolne oddalenie się jej bez żadnej ochrony na przybycie elfów, mających być ochroną Eragona. Po tej rozmowie Nasuada zgodziła się na warunki Garvena i dodatkowo pozwoliła Nocnym Jastrzębiom na wymyślenie dla siebie motta. Zaproponowała "Najsprytniejsi, najtwardsi i najgroźniejsi", ale Garven uznał, iż jest ono zbytnio wulgarne dla pozycji jego oddziału.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki