FANDOM

Prawdziwe imię - wyraz, bądź fraza w pradawnej mowie określający dokładnie kogoś, bądź jakąkolwiek rzecz. Znajomość czyjegoś prawdziwego imienia daje nad nim całkowitą władzę po przywołaniu jego istoty. Władający mocą używają dwóch imion, tego używanego na codzień i prawdziwego, które zdradzają jedynie zaufanym. Elfy instynktownie znają swe prawdziwe imiona. Inni muszą poznać je poprzez długie poszukiwania i próby zrozumienia samego siebie, bowiem jego poznanie daje pełnię wiedzy o swoim charakterze. Wiedza ta czasem może wprowadzić w obłęd. Oromis zdradził Eragonowi, że prawdziwe imię może się zmienić pod wpływem dogłębnej zmiany sposobu życia lub pojmowania świata tudzież głębokiego żalu czy innych silnych uczuć. Jako przykład podał Selenę matkę Eragona, która poprzez zmianę swego postępowania wyswobodziła się z krępujących ją przysiąg złożonych Morzanowi.

Osoby znające swe prawdziwe imię Edytuj

Osoby, które odmieniły swoje prawdziwe imiona Edytuj

Prawdziwe imię pradawnej mowyEdytuj

Galbatorix przez wiele dziesiątków lat pracował nad znalezieniem sensu istnienia pradawnej mowy, a więc także nad znalezieniem jej źródła - czyli tzw. prawdziwego imienia Odnalazł je niedługo przed wizytą w jego zamku Eragona wraz ze smoczycą i Aryą . Dzięki poznaniu prawdziwego imienia pradawnej mowy, także po śmierci tyrana Eragon mógł z łatwością zniwelować magię zastosowaną przez czarnego króla na kontynencie. Pamiętać trzeba, że dzięki pradawnej mowie, można manipulować swoją energią, ale to jest tylko pewien "gaźnik", dzięki któremu możemy regulować ilość magii i przeznaczenie jej wykorzystania.

Inne Edytuj

Eragon prawdopodobnie przypadkiem odkrył prawdziwe imię swego miecza Brisingra (Ogień). To tłumaczyłoby czemu po jego wypowiedzeniu klinga staje w płomieniach.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki