FANDOM

Rhunön - elfia wybitna kowalka, która zasłynęła z wykucia wszystkich mieczy Jeźdźców. Urodziła się jeszcze przed ustanowieniem paktu pomiędzy smokami, a elfami. Ma wodniste oczy,a jej twarz pokryta jest delikatną siateczką zmarszczek, podobnych do napiętych drutów, tkwiących tuż pod skórą. Mieszka w swojej kuźni w Ellesmérze. U Rhunön praktykował legendarny Grimstborith Dûrgrimst Ingeitum Fûthark.

Rhunön znana jest ze swojej opryskliwości. Słynie ze swej niecierpliwości i niechęci do wszystkiego i każdego, kto przeszkadza jej w pracy. Inne elfy tolerują jednak jej ekscentryczność z powodu niewiarygodnych umiejętności i osiągnięć.

Do wykonania mieczy dla Smoczych Jeźdźców Rhunön użyła fragmentów spadłej na Du Weldenvarden komety. Pozyskaną z nich rudę nazwała jasnostalą. W trakcie procesu wykuwania Rhunön śpiewa metalowi zaklęcia zmieniające i naginające jego strukturę. Tę sztukę zna tylko ona.

Po Upadku i zdradzie Galbatorixa Rhunön przysięgła w pradawnej mowie, że już nigdy więcej nie wykuje ani jednego miecza.

Przysięgę nagięła dla Eragona Cieniobójcy, gdy ten potrzebował miecza, który mógłby mu zastąpić Zar'roca. By nie złamać przyrzeczenia wykuła klingę kierując swoim umysłem rękami Eragona. Powstał jej najlepszy i najdoskonalszy miecz o imieniu Brisingr ("Ogień").

Miecze wykute przez Rhunön Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki