Fandom

Dziedzictwo Wiki

Shruikan

1072strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Shruikan.jpg

Shruikan
Informacje biograficzne
Wiek 100+
Opis
Płeć Samiec
Kolor łusek Czarne
Kolor oczu Bladobłękitne
Przynależność
Jeździec Galbatorix
Miecz Jeźdźca Vrangr
Polityka
Przynależność Galbatorix (Imperium)
Rodzina
Rodzina Nieznana
Inne
Odtwórca w filmie Brak

Shruikan - aktualny smok Galbatorixa. Został on przez niego wykradziony swemu poprzedniemu Jeźdźcowi i podporządkowany sobie za pomocą mrocznej magii. Zostaje zabity przez Aryę.

Wygląd Edytuj

Shruikan jest czarnym smokiem. Zaklęcia Galbatorixa sprawiły że mimo iż ma zaledwie nieco ponad 100 lat stał się jednym z największych smoków w historii. Pała on żądzą zniszczenia wszystkiego co żywe.

Historia Edytuj

Po stracie swego pierwszego smoka Jarnunvöska Galbatorix udał się do Ilirei, by prosić Radę Jeźdźców o drugiego smoka. Jednak Starsi, a wśród nich Oromis dostrzegli jego szaleństwo i odmówili. Wtedy Galbatorix namówił młodego adepta Morzana, by ten zostawił otwartą brame do cytadeli w Ilirei. Wdarł się przez nią i zabiwszy prawdziwego Jeźdźca Shruikana wykradł smoka. Następnie uciekł wraz z Morzanem w miejsce, do którego nie zapuszczali się Jeźdźcy. Tam swym umysłem podporządkował sobie smoka. Możliwe też, że zapanował nad jego Eldunari. Gdy ten urósł do znacznych rozmiarów, Galbatorix ujawnił się światu i wraz ze swym uczniem Morzanem oraz Zaprzysiężonymi doprowadził do zagłady gatunku smoków i zakonu Jeźdźców. Po stłumieniu buntów Shruikan rzadko opuszczał Urû'baen.

Du Namar Aurboda Edytuj

Podczas Du Namar Aurboda smoki oszczędziły Shruikana, ponieważ nie służył Galbatorixowi z własnej woli.

W filmie Edytuj

W filmie Eragon ukazał się w końcowej scenie, gdy Galbatorix pociął mapę - ział wtedy ogniem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki