FANDOM

Shruikan.png

Shruikan
Informacje biograficzne
Wiek 105 lat
Opis
Płeć samiec
Kolor łusek czarne
Kolor oczu bladobłękitne
Przynależność
Jeździec Galbatorix
Miecz Jeźdźca Vrangr
Polityka
Przynależność Galbatorix (Imperium)
Rodzina
Rodzina nieznana
Inne
Odtwórca w filmie brak

Shruikan - jeden z największych smoków, wierzchowiec Galbatorixa. Został on wykradziony swemu poprzedniemu panu i zmuszony do posłuszeństwa za pomocą czarnej magii. Ostatecznie ginie z rąk Aryi.

Wygląd Edytuj

Zaklęcia Galbatorixa sprawiły, że mimo iż smok ma zaledwie nieco ponad 100 lat, stał się jednym z największych smoków w historii. Shruikan posiada ciemnohebanowe łuski, czarny, oraz jaskrawe, niebieskie oczy.

Historia Edytuj

Po stracie swego pierwszego smoka Jarnunvöska, Galbatorix udał się do Ilirei, by prosić Radę Jeźdźców o drugiego smoka. Jednak Starsi, a wśród nich Oromis dostrzegli jego szaleństwo i odmówili. Wówczas Galbatorix namówił młodego adepta, Morzana, by ten zostawił otwartą bramę do cytadeli w Ilirei. Wdarł się przez nią i zabiwszy prawdziwego Jeźdźca Shruikana, wykradł smoka. Następnie uciekł wraz z Morzanem w miejsce, do którego nie zapuszczali się Jeźdźcy. Tam swym umysłem podporządkował sobie smoka. Możliwe też, że zapanował nad jego Eldunari. Gdy ten urósł do znacznych rozmiarów, Galbatorix ujawnił się światu i wraz ze swym uczniem Morzanem oraz Zaprzysiężonymi doprowadził do zagłady gatunku smoków i zakonu Jeźdźców. Po stłumieniu buntów, Shruikan rzadko opuszczał Urû'baen.

Du Namar Aurboda Edytuj

Podczas Du Namar Aurboda smoki oszczędziły Shruikana, ponieważ nie służył Galbatorixowi z własnej woli.

W filmie Edytuj

W filmie Eragon ukazał się w końcowej scenie, gdy Galbatorix pociął mapę - ział wtedy ogniem.

Smoki w cyklu Dziedzictwo
Żyjące SaphiraCierńGlaedrShruikanFírnen
Martwe Bezimienny smokBid'DaumBeroanBriamEridorFundorGretiemHíradorIngotholdIormúngrJarnunvöskJuraLenoraMiremelOhen PotężnyOpheilaRoslarbSaphira ISmok MorzanaVanilorVervada

Więcej z Fandomu

Losowa wiki