FANDOM

"Kiedy wszystko wyda się stracone, a twoja moc nie wystarczy idź pod Skałę Kuthian i wymów swoje imię, aby otworzyć Kryptę Dusz".- Solembum

Skała Kuthian tajemnicze miejsce znajdujące się na Vroengardzie pierwszy raz wspomniane Eragonowi przez kotołaka Solembuma. Solembum powiedział Eragonowi, że kiedy wszystko wyda się stracone, a jego moc nie wystarczy, niech pójdzie pod Skałę Kuthian i wymówi swoje imię, aby otworzyć Kryptę Dusz. Charakter i położenie tego miejsca nie zostały ujawnione.

Eragon rozmawiał o tym miejscu z Aryą . Powiedziała, że nazwa brzmi dziwnie znajomo, jakby ze snu, ale nie może sobie przypomnieć dlaczego.

Oromis również powiedział to smo, kiedy Eragon zapytał go o Kryptę i Skałę. Ich nazwa została wymieniona tylko w w Domia Abr Wyrda , jednakże nie zawiera wskazówki dotyczącej zawartości lub znaczenia. Jednakże wszyscy oprócz Eragona i Saphiry zapominali o tych informacjach.

Dziedzictwo ujawnił również, że Skała Kuthian jest magicznymi wrotami do Krypty Dusz, i znajduje się na Vroengardzie . Aby je otworzyć, trzeba mówić ich prawdziwe imię w pradawnej mowie. Zawartość Krypty Dusz, znajduje się ponad kilometr pod korzeniami Góry Erolas. Był tam skarbiec stu trzydziestu sześciu Eldunarí i dwustu czterdziestu trzech smoczych jaj . Vrael , Oromis i ich smoki Umaroth i Glaedr utworzyli tą kryjówkę i wyczyścili informację o jej lokalizacji z wszystkich umysłów, tak jak uczyniły smoki podczas Odebrania Imion, aby Galbatorix nie mógł jej odnaleźć. Brama nad wyjściem miała podobny urok, który usuwał wspomnienia z czasu pobytu w Krypcie. Ponadto, Krypta Dusz znajduje się tak głęboko pod ziemią, że nawet Galbatorix nie mógł wykryć jej obecności.

Po zabiciu Galbatorixa prez Eragona czar wymazujący nazwę skały i lokalizację Krypty Dusz został usunięty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki