FANDOM

Smocza Wojna (z krasnoludzkiego Jurgenvren) - nazwa wojny, która toczyła się sto lat przed narodzinami Eragona.

Strony konfliktu Edytuj

Agresorem był Galbatorix, stojący na czele swych Zaprzysiężonych. Przeciw niemu stanęli Smoczy Jeźdźcy, których wsparły elfy i krasnoludy.

Przyczyny Edytuj

Bezpośrednią przyczyną wojny była zdrada jednego z Jeźdźców Galbatorixa, nazwana później Upadkiem. Po stracie swojej smoczycy o imieniu Jarnunvösk, popadł on w szaleństwo i postanowił zemścić się na zakonie, który nie chciał przyznać mu drugiego. Zabił jednego ze starszyzny, a następnie uciekł w nieznane okolice, gdzie poznał Cienia, chętnego zdradzić mu arkany mrocznej magii. Po pewnym czasie, gdy poszukiwania jego osoby osłabły, objawił się słabemu umysłem, lecz silnemu ciałem młodemu Jeźdźcowi Morzanowi. Omamił go wizją nowego porządku, którym on, Galbatorix będzie rządził. Morzan przystał do niego i pomógł mu wykraść pisklę smoka Shruikana. Następnie po zabiciu pierwszego Jeźdźca smoka uciekli razem w miejsce, gdzie nie sięgała władza zakonu. Tam szkolili swą mroczną moc, a Galbatorix zmusił do posłuszeństwa Shruikana, za pomocą jego Eldunari.

Przebieg Edytuj

Po kilku latach, gdy Shruikan dorósł renegaci objawili się Alagaësii i zaczęli swe krwawe żniwo. Z każdym zabitym przeciwnikiem ich moc wzrastała. Po pewnym czasie dołączyło do nich tuzin Jeźdźców, łaknących mocy i zemsty za wymyślone krzywdy. Razem stworzyli krąg Zaprzysiężonych. Wojna zakończyła się wraz ze śmiercią głowy Jeźdźców Vraela.
Bitwy Smoczej Wojny:

Galbatorix prócz Jeźdźców wymordował również smoki. Te, gdy dowiedziały się o zdradzie swych współbraci znajdujących się w szeregach Zaprzysiężonych, złączyły siły i pozbawiły całą trzynastkę imion. Ten jeden z najważniejszych incydentów Smoczej Wojny nosi miano Du Namar Aurboda.

Skutki Edytuj

W wyniku wojny upadł zakon Jeźdźców. Zginęły prawie wszystkie smoki, poza tymi Zaprzysiężonych i Glaedrem. Jedynymi Jeźdźcami, którzy przeżyli walki byli Brom i Oromis. Prawie całkowicie został wyniszczony krasnoludzki klan Dûrgrimst Az Sweldn rak Anhûin. Ostała się z niego jedynie Anhûin i jej straż przyboczna. Z czasem klan odbudował się, ale już na zawsze zakorzeniła się w nich nienawiść do Jeźdźców. Przestało też istnieć ludzkie Królestwo Broddring, a jego król Angrenost został obalony przez Galbatorixa, który przywłaszczył sobie jego tytuły. Stworzył też swoje Imperium.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki