FANDOM

Smocze Skrzydło - trójmasztowa galera wyposażona w balisty, którą wykradli Roran i wieśniacy z Carvahall.

Historia Edytuj

Początkowym przeznaczeniem Smoczego Skrzydła było zwalczanie okrętów vardeńskich, pirackich i bycie flagowym okrętem imperialnej floty. Plany te pokrzyżowali Jeod i Roran, którzy w nocy wdarli się na pokład i przy pomocy oddanych handlarzowi marynarzy, w tym Uthara pozbyli się załogi i zbędnego ładunku m.in. surowej wełny. Następnie pod murami Teirmu przekradła się grupa uciekinierów z Carvahall i dostrzeżona przez wartowników na murach salwowała się ucieczką na trap, a stamtąd pod pokład. Uthar, który przejął fotel kapitana rozkazał ostrzelać z balist doki miasta. Pod osłoną takiej zapory ogniowej i dymnej okręt odbił od brzegu. Podczas przeprawy do Surdy został dostrzeżony przez Ra'zacków i wysłano za nim pościg w postaci trzech korwet. Po dotarciu do archipelagu beirlandzkiego uciekinierzy zdecydowali się przeprawić się przez wir o nazwie Oko Dzika. W odpowiednim momencie przepłynęli go, a korwety zatonęły. Następnie Smocze Skrzydło skierowało się do Dauth, gdzie część załogi opuściła pokład. Następnie okręt udał się w górę rzeki Jiet na Płonące Równiny. Tam trafił w środek bitwy. Mylnie został przez Vardenów uznany za wrogi okręt i do jego zatopienia wydelegowany został Eragon. Rozpoznał on załogę i powrócił na pole bitwy. Smocze Skrzydło zaś podjęło ostrzał na siły Imperium. Po zakończonych walkach okręt przeszedł zapewne do vardeńskiej marynarki wojennej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki