Fandom

Dziedzictwo Wiki

Solembum

1075stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Solembum.jpg
Solembum
Opis
Rasa Kotołak
Płeć Męska
Wiek Nieznany
Kolor włosów Beżowe
Kolor oczu Czerwone
Polityka
Przynależność Kotołaki, Angela
Inne
Odtwórca w filmie Brak

"-Jak masz na imię?
-Mam ich wiele. Jeśli szukasz prawdziwego, będziesz musiał poszukać, gdzie indziej. Możesz jednak mówić mi Solembum"
- rozmowa Eragona z Solembumem

Solembum - kotołak akompaniujący czarownicy i zielarce Angeli. W swej kociej postaci ma bujną beżową sierść, ostre szpony i kły oraz czerwone oczy. Okazjonalnie przybiera postać kędzierzawego chłopca i walczy wówczas czarnym sztyletem.

Mimo że podróżuje z Angelą nie należy do niej. Nie łączą go z nią też bliższe uczucia tudzież przywiązanie. Lubi jednak jej towarzystwo i przygody jemu towarzyszące. Wraz z Angelą przebywał przez pewien czas w strażnicy elfickiej o nazwie Edur Ithrinda u zdziwaczałego maga Tengi. Pobyt ów skwitował stwierdzeniem: "To człowiek, który kopie koty.". W Teirmie, gdzie Angela miała swój sklep z ziołami spotkał Eragona, który go zainteresował na tyle, że odbył z nim rozmowę. Udzielił mu wtedy enigmatycznej wskazówki na przyszłość. W przeszłości Solembum odezwał się tylko do jeszcze dwóch osób: Seleny, matki Eragona i ślepy żebrak. Całej trójce Angela zaproponowała przepowiedzenie przyszłości. Skorzystała Selena i Eragon.

Solembum pojawił się również podczas bitwy o Farthen Dûr i bitwy na Płonących Równinach. Podczas tej drugiej pomógł Angeli zatruć jedzenie przeciwników.

Rada Solembuma Edytuj

"Kiedy nadejdzie czas i będziesz potrzebował broni, szukaj pod korzeniami drzewa Menoa. A gdy wszystko wyda się stracone, a twoja moc nie wystarczy, idź pod skałę Kuthian i wymów swe imię, by otworzyć Kryptę Dusz."
Pierwsza część rady spełniła się, gdy drzewo Menoa dało Eragonowi bryłę jasnostali, potrzebną mu na miecz.
- rada Solembuma. Druga część pomogła mu znaleźć skarbiec Eldunari i smoczych jaj.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki