FANDOM

Tunel wiodący do Dras-Leony, a dokładnie do katedry znajdującej się w mieście, został wynaleziony przez Jeoda, który prowadził długie badania nad inną metodą dostania się do miasta niż przez bramy.

HistoriaEdytuj

Jeod przejrzał wiele ksiąg i zapisków, mających potwierdzić istnienie tunelu. Pierwszą z nich była historia o Erneście Siwobrodym.

Około pięciuset lat temu królowa Forna wysłała Ersta Siwobrodego do miejsca, które miało stać się Dras-Leoną. Krasnoludy toczyły wojnę klanów, zaś Forna miała nadzieję, że pomagając królowi Radgarowi przy planowaniu i budowie miasta, zyska wsparcie władcy. Kiedy Forna została zabita przez Dolgratha Półberłego, Erst postanowił wrócić do Gór Beorskich, aby bronić swój klan przez zapędami zabójcy królowej. Jednak przez odjazdem zdołał nakreślić plany kanałów pod miastem, co odnotował lord Yardley. Wnioskowano, że Erst nie zdołał nic wybudować, jednak później Yardley wspomina: "I tak się nieszczęśliwie złożyło, że napastnicy spalili wiele domów i ukradli wiele rodzinnych skarbów. Żołnierze zjawili się z opóźnieniem, posłano ich bowiem do pracy pod ziemię niczym chłopów".

Inna księga zawiera wzmianki Othmana, badacz okolic Dras-Leony. Mówił on, że mieszkańcy centrum miasta skarżyli się na osobliwe dźwięki i zapachy dochodzące spod ziemi. Zaznaczywszy źródła owych dźwięków, wyszło, że są ułożone na jednej linii, co pozwala Jeodowi przypuszczać, że jest tam tunel.

UżycieEdytuj

Z przejścia skorzystali Eragon, Arya, Angela i Blödhgarm, później jednak zostali porwani przez wyznawców religii Helgrindu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki