FANDOM

Ilirea

Urû'baen
Typ Stolica Imperium
Ustrój Monarchia
Przynależność Imperium
Ostatni Władca Angrenost (wówczas Ilirea)
Obecny Władca Galbatorix

Urubaen

Położenie Uru'baenu na mapie.

Urû'baen (Miasto Smutku) - stolica Imperium i siedziba jego władcy Galbatorixa.

Historia Edytuj

Miasto zostało zbudowane przez elfy i nosząc wówczas nazwę Ilirea. W wyniku zakończenia Du Fyrn Skulblaka zostało przez nie opuszczone. Po jakimś czasie zasiedlili je ludzie, pozostawiając jego starą nazwę. Ustanowili je stolicą królestwa Broddring i osadzili na jego tronie swego króla, Angrenosta. Podczas Smoczej Wojny, Galbatorix wraz z Zaprzysiężonymi przejęli miasto i nadali mu obecną nazwę Urû'baen. Po śmierci Galbatorixa i zdobyciu miasta przez Vardenów, zostało znów przemianowane na Ilireę.

Wygląd Edytuj

Stolica Imperium jest miejscem mrocznym. Jest położona na żyznej równinie pełnej pól i okazałych dworów. Od północy miasto otacza rzeka Ramr płynąca parę mil od murów. Z zachodu i południa tę samą funkcję pełnią wzgórza i pagórki. Cechą szczególnie wyróżniającą miasto jest skalny nawis osłaniający miasto od ataków z góry.

Miasto otaczają grube 300 stopowe (90m!) mury poprzerywane wieżami pełnymi stanowisk balist i katapult.W środku miasta pod nawisem znajdowała się imponująca cytadela Galbatorixa.

W mieście dominowała ludzka architektura, korzystająca z elfickich wzorów. Z czasów przedimperialnych pochodzą m.in. ruiny zielonych iglic i podziemny tunel odkryty przez uczonego Jeoda, który prowadzi z przedmieść do wnętrza cytadeli. 

Miasta Alagaësii
Alagaesia

Główne Miasta: CarvahallEllesméraTronjheimAberonIlireaUrû'baenDoru Araeba
Królestwo Broddring: CeunonTherinsfordYazuacDaretNardaGil'eadTeirmBullridgeKuastaDras-LeonaBelatonaMelianFurnostFeinsterAroughs
Królestwo Surdy: DauthCithríPetrøvyaLithgowReavstone
Góry Beorskie: OrthíadDalgonBuraghTarnagFarthen DûrGalfniHedarthBregan
Du Weldenvarden: CerisÍlia FëonSílthrimNädindelKirtanOsilon

Alagaesia