Fandom

Dziedzictwo Wiki

Vanir

1075stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

"Jakże chyży jest twój miecz."
- Vanir do Eragona

Vanir z rodu Haldhina - potężny mimo swego młodego wieku, czarnowłosy elf, wojownik i mag mieszkający w Ellesmérze.

Biografia Edytuj

Vanir został wyznaczony przez Oromisa na partnera do fechtunku dla Eragona. Elf bardzo sceptycznie i niechętnie podszedł do swojego obowiązku. Po pierwszym pojedynku niechęć owa przeistoczyła się w otwarta pogardę. W rozmowach z Eragonem prowokował go na wymyślne sposoby. Podczas kolejnej przegranej walki Eragon rozwścieczony na elfa unieruchomił go zaklęciem związywania malthinae. Elf mimo niemocy odpowiedzenia werbalnie (Eragon związał czarami jego szczękę) odpowiedział zainicjowaną niewerbalnie falą energii. Po uroczystości Agaetí Blödhren młody Jeździec dzięki daru smoków pokonał Vanira. Strzaskał mu wtedy kość ramienną. Elf przeprosił Eragona za swe wcześniejsze zachowanie i odmówił uleczenia swej rany mówiąc: "Nie, niechaj natura uczyni to we własnym rytmie. Na pamiątkę, że skrzyżowałem kiedyś klingi z Eragonem Cieniobójcą".

Vanir znajduje się w armii elfów, która zajęła Ceunon i Gil'ead. Został elfickim ambasadorem w nowym Imperium rządzonym przez Nasuadę , gdy Arya objęła tron Ellesmery.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki