FANDOM

Vroengard

Vroengard - wyspa w kształcie wielkiej kościstej dłoni - niegdyś wspaniałe miejsce, a obecnie pusta skorupa nawiedzana przez dziwaczne bestie. W jej centrum znajduje się, umiejscowiona w kotlinie, dawna siedziba zakonu Jeźdźców - Doru Araeba. Wśród jej ruin znajduje się Skała Kuthian w której ukryto wejście do Krypty Dusz.

HistoriaEdytuj

Przed Upadkiem, wyspa była siedzibą Smoczych Jeźdźców . Miasto Doru Araeba, położony w centralnej części Vroengardu, było stolicą zakonu Shur'tugali.

Wyspa była też miejscem ostatniej bitwa walka między Galbatorixem i Zaprzysiężonym, a Jeźdźcami, gdzie Vrael, przywódca Smoczych Jeźdźców, pokonał Galbatorixa, lecz zawachał się przed zadaniem ostatecznego ciosu, co uratowało zdrajcę zakonu przed śmiercią i zmusiło elfa do ucieczki na Górę Utgard. Podczas tej bitwy, Smoczy Jeździec o imieniu Thuviel rzucił zaklęcie zamieniające każdą cząstkę jego ciała w energię, która miała pokonać Galbatorixa i Zaprzysiężonych. Czar zabił efla i spowodował wybuch, który zniszczył wyspę i zabił jednego z Zaprzysiężonych - Glaeruna.

Alagaësia
Krainy Dolina PalancarDu WeldenvardenPustynia HadarackaPłonące RówninySzare Wrzosowisko
Ważne miasta CarvahallEllesméraTronjheimAberonTeirmIlireaUrû'baen
Wyspy VroengardRekini ZąbBeirlandNíaUdenParlimIllium
Rzeki i jeziora AnoraArdwenEddaIsenstarJezioro LeonaJietGaenaNiedźwiedzi ZąbNinoraRamrToarkTüdostenWoadark
Frakcje ImperiumSurdaVardeniElfyKrasnoludyUrgaleWędrowne SzczepySmoczy Jeźdźcy