FANDOM

Zarroc.png
Zar'roc
Informacje o mieczu

Jeździec (właściciel)

Morzan

Brom (skradł miecz Morzanowi)

Eragon

Murtagh

Smok Jeźdźca

Bezimienny czerwony smok

Saphira I

Saphira

Cierń

Barwa klingi Ciemnoczerwona
Barwa klejnotu na rękojeści Ciemnoczerwona
Rodzaj klejnotu na rękojeści Rubin
Symbol na klindze Zar'rocsymbol.jpg

Zar'roc − miecz wykuty dla Morzana, jednego z Zaprzysiężonych. W jego rękach zabił wiele smoków i wielu jeźdźców. Odebrał mu go Brom i podarował Eragonowi. Temu ostatniemu miecz został odebrany przez Murtagha. Jego imię oznacza "Nieszczęście".

Wygląd Edytuj

Zar'roc ma długość pięciu stóp lecz w filmie skrócono go do trzech i pół stopy. Rękojeść miecza zrobiona jest ze złota i owinięta srebrnym drutem wypolerowanym do doskonałości. Głowica Zar'roca wykonana jest na kształt łzy. Widnieją na niej nacięcia odsłaniające czerwony rubin wielkości kurzego jajka. W nim jeździec mógł magazynować energię. Pochwa miecza ma barwę czerwonego wina. Jest gładka jak szkło i ozdobiona jedynie czarnym wytrawionym symbolem oznaczającym Nieszczęście w pradawnej mowie. Ostrze miecza również jest lśniąco czerwone i ozdobione tym samym symbolem. Do miecza jest dołączony skórzany pas z wielką klamrą. Gdy Rhunön wykuwała dla Eragona nową klingę ten rzekł, iż Zar'roc nie był stworzony do półtora ręcznych ciosów i rękojeść nie dawała pewnego oparcia.

Historia Edytuj

Miecz został wykuty przez elficką kowalką Rhunön w Du Weldenvarden z odkrytej przez siebie jasnostali. Razem z nim ukształtowała miecz dla Broma Undbitra. Historia Zar'roca w rękach Morzana była bardzo krwawa. Za jego pomocą Zaprzysiężony w czasie jednej z nocnych libacji zranił Murtagha ciskając mu mieczem po plecach. Podczas pościgu Broma za Hefringiem doszło do starcia pomiędzy Bromem, Morzanem i jego smokiem. Pojedynek Brom wygrał i odebrał przeciwnikowi klingę. Gdy Eragon ruszył w świat szukając zemsty, otrzymał od niego wraz z pomocą Zar'roca. Miecz posłużył mu w starciu z Durzą w Gil'eadzie. Gdy Eragon dotarł do Tronjheimu krasnoludy nie ufały mu z powodu miecza, który nosił przypasany do boku. Jednakowoż król Hrothgar uznał, że miecz może zatrze swą niechlubną przeszłość u boku Eragona. Miał rację gdyż jeździec z jego pomocą pokonał wrogów krasnoludów i zabił nim cienia Durzę w Bitwie o Farthen Dûr.

W Bitwie na Płonących Równinach Murtagh odebrał Eragonowi swoje dziedzictwo z racji starszeństwa. Myślał on bowiem, że są rodzonymi braćmi. Uznał on też wtedy, iż imię jego smoka Cierń pasuje do nazwy miecza (Nieszczęście).

Posiadacze Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie i grze, Zar'roc ma niebieski klejnot na rękojeści. Jest to błąd, gdyż powinien być czerwony.
Bronie
Bronie krasnoludów AscûdgamlnHûthvír
Młoty bojowe VolundMłot Rorana
Miecze Jeźdźców BrisingrZar'rocNaeglingTámerleinArvindrUndbitrMiecz DurzyMiecz Aryi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki